رفتن به مطلب

دانلود فیلم مسابقات گرندپری 2018 فرمول 1 از رسانه وننو

دانلود رایگان و با لینک مستقیم فیلم های مسابقات فرمول یک فصل 2018 با کیفیت های 1080p ، 720p و SD
دانلود
Javad.H

ماجرای پیش فروش پیکان جدید ایران خودرو

پست های پیشنهاد شده

چندی پیش خبری راجع به پیکان جدید به همراه عکس آن شنیدم که طبق اعلام مردم قیمت آن 14 میلیون می باشد.در عین حال بعضی افراد نیز می گفتند که پولی به نمایندگی ارائه کنید(نمایندگی کدام محل ایران خودرو مشخص نمی شد و عموما خود افراد اعلام کننده تقاضای پول میکردند) تا خودوری تحویل داده شود،همچنین داخل انجمن سایت ما نیز این خبر توسط یکی از کاربران گذاشته شد،در آن زمان با پیگیری دوباره من از مسئولین کذب بودن آن را اعلام کردم،اما متاسفانه باز این قصه کذب کلاه برداری در شبکه های مجازی وایبر و واتس اپ و... تکرار شده، در ادامه داستانی که به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان می خوانید، کذب بودن این خبر را دوباره تایید می کند.

veneno.ir_1434390394__peykan-new-itbazar

 

پیکان جدید"؛ شایعه ای که این روزها باز هم در شبکه های اجتماعی پیچیده و ویراژ می دهد.

اگر اهل فضای مجازی از نوع وایبر و واتس آپ و... باشید، احتمالا تصویری نچسب و کاریکاتور گونه  از "پیکان جدید" را دیده اید، پیکانی که کاربران شبکه های اجتماعی، آن را تولید و حتی پیش فروش هم کرده اند! در تصاویر و مطالبی که کاربران نشر داده اند، طراحی بدنه پیکان تفاوت کرده و ظاهرا امکاناتی مانند کولر و کیسه هوا و ترمز ضدقفل نیز روی آن نصب شده است. 

veneno.ir_1434390446__itbazar_com-peykan

 

به ادعای کاربران، قیمت "پیکان جدید" 14 میلیون تومان تعیین شده و در حال حاضر امکان پیش خرید این محصول جدید در نمایندگی های ایران خودرو نیز وجود دارد. 

با این همه، آیا واقعا "پیکان جدید" در راه است؟ برای پاسخ به این پرسش باید چند سالی به عقب برویم و دفتر خاطرات "کیلومتر 14 جاده مخصوص" را مرور کنیم. 

اردیبهشت 84 بود که پس از کلی کش و قوس و جنجال میان ایران خودرو و نهادهایی مانند سازمان محیط زیست و وزارت صنایع و معادن، بالاخره آبی های جاده مخصوص کوتاه آمده و پذیرفتند که در قبال دریافت 220 میلیون دلار از وزارت نفت، گاو شیرده شان را سر بریدند. 

حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو اما دو پیامد منفی برای بزرگترین خودروساز خاورمیانه داشت؛ اولین پیامد منفی این بود که ایران خودرو بازار خودروهای ارزان را دو دستی تقدیم رقیبش سایپا کرد و عملا یکی از مزیت های بزرگ خود را به واسطه رفتن پیکان، از دست داد. 

همزمان با مرگ گاو شیرده ایران خودرو، سایپایی ها تیراژ پراید را که محصولی جدیدتر و دارای امکانات بیشتر نسبت به پیکان، بود، بالا برده و رفته رفته این خودرو را به سلطان بازار تبدیل کردند. 

ایران خودرو هنوز از شوک این اتفاق بیرون نیامده بود که دومین پیامد منفی حذف پیکان نیز رخ داد و آن چیزی نبود جز "بروز مشکلات مالی".

این اتفاق البته چندان تعجبی هم نداشت، چه آنکه پیکان محصولی پرفروش و پرسود برای ایران خودرو به شمار می رفت و طبیعی بود با رفتن آن به موزه، بزرگترین خودروساز ایران در گرداب نقدینگی بیفتد.  

ایران خودرویی ها به هوای تولید تندر 90 (خودرویی که قرار بود تنها هفت -هشت میلیون تومان قیمت داشته باشد)، راضی به کنار گذاشتن پیکان شدند، اما تندر آنقدر در پیچ حاشیه ها پیچید، که حالا خودرویی 40 میلیون تومانی به حساب می آید. 

veneno.ir_1434390496__peykan-itbazar_com

ناکامی ایران خودرو در تولید تندر ارزان، هوای تولید خودرویی چینی را در سر این شرکت انداخت، اما این پروژه نیز شکست خورد  تا  آبی های جاده مخصوص همچنان شاهد یکه تازی پراید در بازاری باشند که روزگاری در قرق پیکان بود.

تحمل این موضوع برای ایران خودرویی ها بسیار سخت بود و ازآنجاکه آنها نمی توانستند ویراژ پراید را در لاین پیکان ببینند، اواسط سال 87، بی سر و صدا به سراغ پیکان شان رفتند تا دستی به سر رویش کشیده و دوباره روانه بازارش کنند. تصویری که کاربران شبکه های اجتماعی از "پیکان جدید" منتشر کرده اند، دقیقا همانی است که ایران خودرو در قالب پروژه "نیو پیکان" طراحی کرده است. 

در واقع، طراحی "نیو پیکان" توسط ایران خودرو واقعیت دارد و این شرکت قصد داشته به واسطه نونوار کردن پیکان، مدلی جدیدتر و به روزتر از این خودرو را تولید کنند تا هم  بازار از دست رفته شان را تا حدی پس بگیرند و هم مشکلات نقدینگی خود را حل کنند. 

ایران خودرویی ها می دانستند که بخشی از مشتریان ایرانی همچنان دل در گرو پیکان دارند و حتی آن را به پراید ترجیح می دهند و از همین رو گمان می بردند "نیو پیکان" منجی شان خواهد شد. آبی های جاده مخصوص، سرمست از طراحی "پیکان جدید"، شال و کلاه کرده و به خیابان سمیه رفتند تا شاهکارشان را برای وزیر صنایع و معادن وقت به اصطلاح پرزنت کنند!  این در حالی بود وزیر وقت (علی اکبر محرابیان) توی ذوق ایران خودرویی ها زد و به آنها گفت حق تولید پیکان جدید را ندارند، تا به همین راحتی، کاخ آرزوهای بزرگترین خودروساز ایران بر سرش خراب شود. 

حالا پس از شش هفت سال، کاربران شبکه های اجتماعی، پرونده نیو پیکان را از بایگانی "جاده مخصوص" بیرون کشیده اند و این در شرایطی است که به گفته مسوولان ایران خودرو، این شرکت برنامه ای برای تولید پیکان جدید ندارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام پدر من تو ایرانخودرو کار میکنه ازش پرسیدم واقعیه یا نه گفت واقعی نیست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری


  • مطالب مشابه

    • توسط Javad.H
      میزان واردات خودرو در نخستین ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت وارداتی خودروی کیا اپتیما مدل 2015 حدود 60 میلیون تومان و قیمت وارداتی کیا اسپورتیج نزدیک به 65 میلیون تومان بوده‌است.

       
      به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمار گمرک در نخستین ماه سال جاری 37 دستگاه خودروی سواری کیا اپتیما و 58 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج مدل سال 2015 از امارات متحده عربی به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات این نوع خودرو به شدت کاهش داشته است.
       
       
      گزارش گمرک از واردات قطعی خودروهای سواری در فروردین‌ماه سال جاری حاکی از آن است که واردات خودرو در این ماه به لحاظ تعدادی 73 درصد و به لحاظ ارزشی 66.5 درصد کاهش داشته است. براین اساس در فروردین‌ماه سال گذشته 2382 دستگاه خودروی سواری وارد کشور شد، در حالی که در اولین‌ماه سال جاری این تعداد به 648 دستگاه کاهش پیدا کرد.
       
       
      آمار گمرک از واردات خودروی کیا اپیتمای نو مدل 2015، چهار درب با حجم موتور 2400cc ، متوسط قیمت وارداتی این خودرو معادل 21 هزار و 600 دلار یا 61 میلیون تومان است. براساس این آمار در ماه گذشته مجموعا نزدیک به 37 دستگاه خودروی کیا اپتیما نو مدل 2015 وارد کشور شده است.
       
       
      این در حالی است که آمار گمرک از واردات خودرو در نخستین ماه سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد خودروهای وارداتی کیا اپتیما، دنده اتوماتیک و مدل 2014 معادل 157 دستگاه و با قیمت متوسط 21 هزار دلار یا 53.5 میلیون تومان بوده است.
       
       
      همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد که 58 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج نو، دنده اتومات و 2400cc وارد کشور شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مجموعا 225 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج اس ال نو مدل 2014 وارد کشور شد.
       
      بر این اساس قیمت وارداتی کیا اسپورتیج اس ال نو و دنده اتوماتیک مدل 2015 نزدیک به 22 هزار دلار معادل 65 میلیون تومان ‌است.در حالیکه قیمت وارداتی همین خودرو مدل 2014 در فروردین ماه سال گذشته معادل 20 هزار دلار یا 51 میلیون تومان بوده‌است.
       
      همچنین در نخستین ماه سال جاری یک دستگاه خودروی سواری کیا سراتو YD مدل 2015 از امارات وارد کشور شد که ارزش وارداتی آن معادل 18 هزار دلار یا 50 میلیون تومان بود. آمار گمرک از واردات خودرو در فروردین سال گذشته نشان می‌دهد که 18 دستگاه خودروی کیا سراتو YD نو با قیمت متوسط 17.5 هزار دلار یا 45 میلیون تومان وارد کشور شده‌است.
       
       
      این قیمت‌ها قبل از اعمال تعرفه حمل و نقل، شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های فروش محاسبه شده است
    • توسط Javad.H

      با وجود این‌که در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت انجام می‌شود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در جلسات متعددی این موضوع را با متولیان امر به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.
       
      رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان مطلب فوق گفت:به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه خوب است که همزمان با بررسی مسأله انحصاری بودن یا نبودن خودرو در دولت و مجلس این موضوع به رأی عمومی گذاشته شود تا بتوان تصمیم جامع‌تری گرفت.
      به گفته نماینده مردم تبریز، در حال حاضر کمیته سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته پنجگانه متشکل از کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شورای رقابت مسأله خودرو، خدمات پس از فروش و وضعیت نرخ‌گذاری را در دست بررسی دارند.
       
      وی تأکید کرد: البته تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اصلاً مرجع تشخیص انحصاری بودن یا نبودن خودرو با دولت است.
       
      رحمانی یادآور شد: اگر این وزارتخانه به جمع‌بندی برسد که صنعت خودروسازی انحصاری است شورای رقابت تصمیم‌گیرنده می‌ماند در غیر این صورت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به عنوان تصمیم‌گیرنده جدید انتخاب می‌شود.
    • توسط Javad.H

      سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه طرح تعیین محدوده ال ای زد (LEZ) یا همان محدوده کم انتشار آلاینده در حال تدوین است، گفت: براساس این طرح تردد خودروها بر مبنای زوج و فرد بودن پلاک خودرو دیگر ملاک تردد نخواهد بود و ممنوعیت تردد خودروها براساس شدت آلایندگی خودرو خواهد بود.
      وی با بیان اینکه از ابتدا هم با اجرای طرح زوج و فرد و ممنوعیت تردد خودروها براساس شماره پلاکشان موافق نبودیم، گفت: معتقدیم این محدودیت آن طور که باید از انتشار آلایندگی خودروها و ترددشان در محدوده مرکزی شهری نمی کاهد چرا که بعضا خودروهایی که پلاکشان زوج و یا فرد است اما درصد انتشار آلایندگی شان صفر است اجازه تردد ندارند اما به جای آن خودروهای با درصد آلایندگی بسیار بالا در محدوده تردد کنند.

      وی با تاکید بر اینکه کلیات طرح مجازی تقسیم خودرو ها بر اساس میزان آلایندگی در شورای ترافیک تهران به تصویب رسیده است، گفت: جایگزینی این طرح به جای محدوده زوج و فرد و نحوه اجرای آن هنوز به تصویب نرسیده که به طور قطع پس از اجرای زیرساخت ها و تصویب در شورای عالی ترافیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.
      معاون شهردار تهران تصریح کرد: در این طرح خودروها به ۴ رنگ قرمز، زرد ، سبز و آبی تقسیم بندی شده و به عنوان مثال گروه قرمز به عنوان خودروی بسیار آلاینده معرفی شده و به ترتیب از شدت آلایندگی شان کاسته می شود.
      وی ادامه داد: براساس این طرح در مواقع شدت آلودگی هوا محدودیت تردد براساس رنگ بندی خودروها صورت می گیرد. به طوری که خودروهای قرمز که خودروهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی شان بسیار بالاست اجازه تردد در هسته مرکزی شهر را نخواهند داشت.
      وی گفت: براساس این طرح خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک بوده و خودروهای سبز ، خودروهایی هستند که استاندارد بیش از یورو ۲ دارند که برای این دسته از خودروها نیز در شرایط اضطرار آلودگی هوا محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر در نظرگرفته می شود.
      به گفته تشکری هاشمی خودروهای آبی ، خودروهای دارای استاندارد یورو ۵ و خودروهای هیریدی هستند که حداقل محدودیت را خواهند داشت.
      به گفته معاون شهردار تهران زیرساخت های اجرایی این طرح در دست اقدام است اکنون بانک اطلاعات خودروها از طریق معاینه فنی در اختیار راهنمایی و رانندگی است و نرم افزارها و سخت افزارها اجرای طرح نیز در حال نصب و طراحی است و پس از نهایی شدن نحوه اجرا تا پایان سال در شهرتهران اجرایی خواهد شد.
      وی در پاسخ به اینکه طرح ال ای زد (LEZ) طی نیمه نخست سال جاری در شهرتهران اجرایی میشود یا نه، گفت: زمان دقیق را اعلام نمی کنیم چرا که تا پایان سال باید تدارکات اجرا فراهم شود.
       
      منبع:خبر خودرو
    • توسط Javad.H

      ولی الله آذروش در مورد زمزمه‌های حذف محدوده زوج و فرد در تهران گفت: در حال حاضر حذف این محدوده در مرکز مطالعات معاونت حمل و نقل در حال بررسی است.
      وی با بیان اینکه از شش ماه قبل اقدامات مطالعاتی و برای بررسی زوایای این اقدام آغاز شده است گفت: به نظر می رسد آبان ماه امسال بتوان نظر قطعی در مورد اجرایی شدن این مهم ارائه کرد.
      آذروش با بیان اینکه براساس طرح‌های اولیه، خودروها براساس آلایندگی به چهاررنگ قرمز، زرد، آبی و سبز تقسیم می‌شوند گفت: میزان آلایندگی خودورها پس از معاینه فنی دقیق، مشخص و براساس حدود مجاز آلایندگی می‌توانند به محدوده زوج و فرد و ترافیک وارد شوند.
      به گفته وی، آبان ماه امسال، نتایج نهایی مطالعات اعلام می‌شود.
       
      منبع: ایسنا
    • توسط Majid
      شماره شناسایی خودرو VIN
       
      اگر شما قصد خرید خودرو را دارید و می خواهید نسبت به خودرویی که می خواهید بخرید اطلاعات موثق تری داشته باشید می توانید با بررسی شماره شناسایی خودرو اینکار را انجام دهید...
       


       
      شماره شناسایی خودرو، (به انگلیسی: vehicle identification number) (به‌اختصار: VIN)  همان شماره شاسی خودرو است که ترکیبی از اعداد و حروف است که در همه خودروهای تولیدی 17 رقم می باشد.شما با داشتن این کد و بررسی آن می توانید به خیلی از مشخصات خودروی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.
      تعریف مشخصات کد: 

      شماره شناسایی خودرو یک کد 17 رقمی است که شامل اعداد از 1 تا 9 و حروف الفبای انگلیسی به جز حروف O و Q که برای جلوگیری از تشابه حذف شده اند.این کد را معمولا زیر لبه شیشه جلو سمت راننده می توان مشاهده کرد یا بر روی پلاک پیشرانه خودرو.

      بررسی کدها:
       
      کاراکتر 1 از سمت چپ مربوط به نام کشور سازنده  و کاراکترهای 2 و 3 مربوط به نام کارخانه سازنده خودرو است. کاراکترهای 4 تا 8 گویای مشخصاتی چون مدل خودرو،وزن،قدرت پیشرانه،تعداد سیلندرهاو...است. بتوسط کاراکتر 9 می توان کل شماره شناسایی خودرو را کنترل نمود. کاراکتر 10 مربوط به سالی است که خودرو در آن تولید شده است کاراکتر 11 نشانگر کد کارخانه ای است که خودرو در آن تولید شده است. کاراکتر12 تا 17 نیز شماره سریال خودرو است که چهار حرف آخر آن در تمام خودرو ها باید به صورت عدد بیان شود.  

       
      کد کشورها در شماره شناسایی خودرو (شماره شاسی ) :
       

       
      کدهای سال ساخت در شماره شناسایی خودرو (شماره شاسی ) :
       

       
      کد شناسایی کارخانه های مهم سازنده خودرو که توسط انجمن مهندسین خودرو( SAE - Society of Automotive Engineers )  برای شناسایی کارخانه های سازنده (world manufacturer identifier - WMI ) اختصاص داده شده است.
       

×