Majid

بخاری پراید

پست های پیشنهاد شده

Majid    4508

چنانچه خودرو پس از طي مسافتي قابل توجه هنوز سرد است و بخاري به اندازه كافي داخل خودرو را گرم نمي كند بايد نگاهي به برودت هوا انداخت و در صورتي كه گرم نشدن موتور به علت سردي هوا است بايد با انجام يك كار ابتكاري مشكل را حل كرد. در زمستان وقتي حرارت پايين است موتور خودرو خيلي سرد مي شود. درجه حرارت دلخواه موتور براي كار منظم آن در حدود ۸۰ درجه سانتيگراد است در اين موقع شما بايد سعي كنيد كه از سرد شدن بيش از حد رادياتور جلوگيري كنيد. براي اين كار يك پرده جلوي پنجره رادياتور بكشيد كه براي اين منظور تهيه شده است و شما بايد قبلاً آن را تهيه نماييد. وقتي درجه هوا به زير ۱۰ درجه مي رسد براي خودروهايي كه با هوا خنك مي شوند چنين پرده هايي لازم است. براي اين كار مي توانيد از روزنامه يا يك تكه مقوا استفاده كنيد. مواظب باشيد آنچه را كه بايد بپوشانيد قسمت پايين رادياتور است. براي جلوپنجره هاي پيشرفته كه از جنس پلاستيك است شما مي توانيد يك نوار چسب عريض به كار ببريد. اين شيوه هم مؤثر بوده و نصب آن هم ساده است و خطر صدمه زدن به جلو پنجره ها را ندارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
میلاد    4

حالا من این های که میگم انجام بدی عالی میشه 1- برای درب موتور یه عایق جنس عالی بگیر هم صدای موتور کم میشه هم موتور گرماشو از دست نمیده 2- تمامی لوله های و شلنگ های متصل به رادیاتور با پشم شیشه عایق بدنی کنید تا گرما از دست نره 3- جلو پنجره هم ازاین بنرهای تبلیغاتی که تو خیابون قابل استفاده نیست پوشانده بشه 4- آب رادیاتور کلا خالی بشه و یک 4 لیتری ضدیخ و 2 تا بطری اب رادیاتور مرغوب و یک قاشق غذا خوری زرد چوبه بریزید چون ضد یخ شیلنگ های رادیاتور شل میکنه یک قاشق زرد چوبه بریزی نشتی نمیده 5- سعی کنید به ماشین ارتفاع بزنید تا ماشین زیاد از زیرش هوای سرد عبور نکنه تا اتاق زیر پاتون سرد بشه ماشین  2 انگشت از گلگیر با لاستیک فاصله داشته باشه اتاق گرم تر میشه  6- سعی کنید بخاری تا اخر زیاد نکنید یعنی قدرت فن 2 بزارید بهتر چون اگر قدرت بیشتربشه فن باد سرد میزنه امتحان کنی متوجه میشی قدرت فن 2  بهترین حالت بخای و کولر میباشد 7- کف پوش پلاستیکی برای کف ماشین نصب بشه  توگرم شدن اتاق خیلی تعصیر داره من همین کارهارو روی پراید  SE 131 خودم انجام دادم  واقع از 405 بهتر نباشه کمتر هم نیست واقع عالی شده .  اگر دنبال بهتر کردن کولر پراید هستید اون هم روش خاصی داره من خودم درست کردم خواستید بهم بگید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری


  • مطالب مشابه

    • توسط Majid
      میخوام اینجا به بررسی مشکلات و رفع اونها در ماشین پراید بپردازیم 
      پدال ترمز: 
      نوع: معلق 
      نسبت اهرم پدال: 4.26 
      حداكثر كورس: 140 ميلي متر 

      پمپ اصلي ترمز: 

      نوع: تاندوم(با سنسور سطح روغن) 

      قطر داخلي سيلندر: 19.05 ميلي متر 



      ديسك ترمز جلو 

      نوع: ديسك تو پر(انتگرال) 

      قطر سيلندر: 48.1 ميلي متر 

      ابعاد لنت: سطح 3080 ميليمتر مربع و ضخامت 9.5 ميلي متر 

      ابعاد سيبك: قطر مؤثر 180 ميلي متر و ضخامت 13 ميلي متر 



      كاسه چرخ عقب 

      نوع: كفشكی 

      قطر داخلي سيلندر چرخ: 15.78 ميلي متر 

      ابعاد لنت ترمز(عرض*طول*ضخامت): ۴*۱۴۸*۲۵ ميليمتر 

      قطر داخلي كاسه چرخ عقب: 170 ميلي متر 

      نوع رگلاژ: رگلاژ اتوماتيك 



      بوستر 

      نوع: خلائی 

      قطر: 188 ميليمتر 



      كنترل نيروي ترمز 

      نوع: سوپاپ تناسبي دو گاز(سوپاپ تعادلي دوبل) 



      مايع ترمز: 

      SAE 1703 يا DOT-4 يا DOT-3 



      ترمز دستي 

      نوع: اهرم در وسط 

      سيستم و طرز كار: كشش عرضي 







      بازديدهاي دوره‌اي سيستم ترمز: 

      مايع ترمز(روغن ترمز) را هر دو سال يكبار تعويض كنيد. در صورتي كه از اتومبيل در مناطق كوهستاني يا مناطقي كه داراي آب و هواي مرطوب مي‌باشند استفاده مي‌كنيد مايع ترمز را هر سال تعويض كنيد.

      هر 10 هزار كيلومتر سطح روغن ترمز، پدال ترمز، كيفيت كار بوستر و ترمز دستي را بازديد نمائيد.

      هر 20 هزار كيلومتر اتصالات، لوله‌ها، شيلنگهاي ترمز، نيروي ترمز، ترمز ديسكي و ترمز كاسه‌اي را بازديد نمائيد.



      بازديد روغن ترمز: 

      دقت كنيد كه سطح مايع ترمز نزديك علامت MAX روي منبع ذخيره روغن ترمز باشد. در غير اينصورت به مقدار لازم روغن ترمز (از همان نوع و همان رنگ) اضافه كنيد و سيستم را از نظر نشتي مايع ترمز بازديد كنيد.

      مشخصات مايع ترمز: DOT-3 يا DOT-4 مي‌باشد.(fmvss 116 يا (SAEJ 1703a 



      بازديد ترمز دستي 

      با نيروي معادل 10 كيلوگرم اهرم ترمز دستي را كشيده و كورس آن راامتحان كنيد. كورس حركت 8-6 دندانه(صدای تيک). دقت کنيد که حتی با کشيدن ترمز دستی به اندازه يک دندانه(تيک) می‌بايست چراغ قرمز هشدار دهنده Break در جلو آمپر روشن شود.



      بازديد شيلنگهای ترمز: 

      شيلنگ خلاء، اتصالات و سوپاپ مکشی را از نظر سائيدگی، خوردگی و يا هرگونه خرابی و نشتی روغن ترمز بازديد کنيد.



      کنترل کيفيت کار بوستر ترمز: 

      مرحله اول: 

      ۱- پدال ترمز را در حالتی که موتور خاموش است چند بار فشار دهيد تا اطمينان يابيد که ديگر مقدار حرکت پدال تغيير نمی‌کند.

      ۲- در حاليکه پدال را نگه داشته‌ايد، موتور را استارت بزنيد. 

      ۳- در حالتی که استارت می‌زنيد پدال بايد کمی پايين برود. 

      مرحله دوم: 

      ۱- موتور را استارت بزنيد. 

      ۲- بعد از دو دقيقه آنرا خاموش کنيد. 

      ۳- نيروی معمولی را به پدال وارد کنيد. 

      ۴- اگر کورس حرکت ابتدا بلند بوده و پس از هر بار فشار دادن پدال کوتاهتر شود بوستر سالم است.

      ۵- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپ يک طرفه و يا شيلنگ خلاء را بازديد کنيد. در ضمن دقت کنيد که اتصالات نيز بی نقص باشد. در صورت لزوم تعميرت را انجام داده و آزمايشات را مجددا انجام دهيد.

      مرحله سوم: 

      ۱- موتور را استارت بزنيد. 

      ۲- نيروی معمول را به پدال وارد کنيد. 

      ۳- در حالتی که پدال را نگه داشته‌ايد موتور را خاموش کنيد. 

      ۴- حدود سی ثانيه پدال را نگه داريد. 

      ۵- در صورت تغيير نکردن ارتفاع پدال بوستر سالم است. 

      ۶- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپا يکطرفه و شيلنگ خلاء را بازديد کنيد. دقت کنيد که اتصالات هم بی نقص باشند. در صورت لزوم تعميرات لازم را انجام داده و آزمايشات را مجدداٌ انجام دهيد.



      بازديد ترمز ديسکی: 

      ۱- سيلندر ترمز ديسکی جلو را از نظر نحوه کار و نشتی بازديد نمائيد. 

      ۲- مقدار سائيدگی لنتها را بازديد نمائيد. 

      ۳- ضخامت دسيک را بازديد نمائيد. 

      حد ضخامت لنت ترمز: ۳ ميلیمتر 

      حد ضخامت ديسک ترمز: ۱۱ ميليمتر 



      بازديد ترمز کاسه‌ای: 

      ۱- طرز کار سيلندر ترمز چرخ و نشتی احتمالی آن را بازديد کنيد. 

      ۲- لنت را از نظر سائيدگی و يا هرگونه آسيب ديدگی بررسی کنيد. 

      ۳- قطر داخلی کاسه چرخ را اندازه بگيريد. 

      حد استاندارد: 

      لنت ترمز: ۱ ميليمتر 

      قطر داخلی کاسه چرخ: ۱۷۰ ميليمتر 



      بازديد ارتفاع پدال: 

      فاصله مرکز سطح لاستيک روی پدال تا سينی جلو می‌بايست بين ۲۰۴ تا ۲۰۹ ميليمتر باشد.



      بازديد خلاصی پدال: 

      ۱- پدال را چند بار فشار دهيد تا خلاء آن از لوله خارج شود. 

      ۲- پدال را به آرامی و با دست فشار داده تا ميزان خلاصی آن مشخص گردد.(زمانيکه زير دست مقاومت احساس شود)

      خلاصی پدال می‌بايست بين ۴ تا ۷ ميليمتر باشد. 



      بازديد فاصله پدال تا کف اتومبيل: 

      پدال را با نيروئی معادل ۶۰ کيلوگرم فشار داده و در همين حال، فاصله مرکز سطح بالای کفشک پدال تا کف اتومبيل بايد در حد استاندارد (حداقل ۶۱ ميليمتر) باشد. اگر ميزان فاصله کمتر از حد استاندارد باشد موارد ذيل را بازديد کنيد:

      الف: وجود هوا در سيستم 

      ب- عملکرد بد رگلاژ اتوماتيک 

      ج- فاصله بيش از حد کفشک تا کاسه چرخ
    • توسط Majid
      نوع موتورB3 که بر روی انواع مدلهای پراید و PK نصب شده
      حجم موتور 1323 سی سی
      حداکثر توان موتور 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
      حداكثر گشتاور 103 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
      نسبت تراكم 9.4
      تعداد سوپاپ 8
      نوع سوخت بنزين بدون سرب با اكتان 87
      سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي
      استاندارد حد آلايندگي Euro-II
      حداکثر سرعت 155 کیلومتر در ساعت
      شتاب صفرتا 100كيلومتردر 14.5 ثانیه
      سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي
      مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) در شهر 8.8 لیتر در صد کیلومتر
      مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر5.6 لیتر در صد کیلومتر
      مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی 6.9
      در رانندگی عادی شهری قدرت موتور 1300 پراید کافی بوده و احساس کمبودی ندارد.
      اما در جاده های کوهستانی و در گردنه اتوبانها در سرعت های بالاتر از 100 کیلومتر در ساعت ، کشش مطلوبی نداشته و راننده را خسته میکند. این وضعیت در هنگامی که این خودرو 4 سرنشین داشته و راننده در تابستان کولر خودرو را هم روشن میکند، تقریبا غیر قابل تحمل میشود !
      هدرز پراید افزایش 5.2 اسب بخاری را برای این خودرو به ارمغان آورده وهمچنین مصرف سوخت آن را 0.5 لیتر در صد کیلومتر کاهش میدهد. این تغییرات هنوز این اتومبیل را کاملا مطلوب رانندگی جاده نمیکند، اما نسبت به قبل بسیار چابک تر شده و همچنین در طول تابستان میتوانید براحتی از کولر استفاده کنید، بدون اینکه مانند گذشته نگران بالا رفتن دمای آب موتور باشید.
      در طول 3 سال گذشته هدرز پراید محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان پیدا کرده و البته بسیاری از خریداران ما بعد از خرید هدرز پراید، تغییرات دیگری هم در اتومبیل خود میدهند. مانند استفاده از رینگ و پیستون ریو و افزایش حجم موتور به 1500 سی سی ، همچنین استفاده از لوله های میانی اگزوز تیبا (قطر بیشتری و طراحی بهینه تر نسبت به اگزوز پراید) و در نهایت استفاده از انباره عقب تیبا (قلاب ها و سر اگزوز باید برای نصب روی پراید کمی تغییر یابد) و …
      بنابراین مدل جدید هدرز پراید با افزایش قطر لوله ها و افزایش سایز کلکتور، جوابگوی این دسته از مصرف کنندگان هم خواهد بود.
      نصب هدرز پراید با وجود طراحی 2 تکه، بسیار سریع و آسان است. ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه به دقت فوق العاده ساخت، به راحتی در جای خود نشسته و مهره ها سفت میشوند. سپس تکه پایینی توسط 3 عدد پیچ M10 به تکه بالا و به ورودی کاتالیزور متصل میشود و پیچهای این قسمت نیز سفت میشود. سپس لوله خرطومی هوا به جای خودش برمیگردد. البته قبل از شروع کار کابل باتری را جدا کرده و سوکت سنسور اکسیژن را جدا کنید، سنسور اکسیژن را روی تکه بالا ببندید و کار را شروع کنید.
    • توسط Majid
      فروش اقساطی محصولات سایپا ( پراید و تیبا ) با تحویل ۳۰ روزه آغاز شد...


      برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید
       

    • توسط Majid
      قیمت‌جدید محبوب‌ترین خودروهای‌ سایپا