• اطلاعیه ها

    • Majid

      پایان فصل 2017   شنبه, 4 آذر 1396

      خب گرندپری 2017 هم تمام شد و امیدوارم که از پوشش دهی این مسابقات لذت برده باشید. هرچند که کمبود ها و نواقصی داشتیم...
    • Majid

      حذف فیلم های گرندپری 2017   شنبه, 4 آذر 1396

      توجه: فیلم های گرندپری 2017 تا قبل از شروع شدن فصل جدید قابل دانلود هستند. با شروع شدن گرندپری 2018 تمامی لینک ها غیرفعال و فیلم ها از سرور سایت حذف میشوند...
safetycar

آماده سازی جسمی راننده های فرمول یک

پست های پیشنهاد شده

safetycar    65

آمادگی بدنی راننده

رانندگان فرمول یک از بهترین شرایط بدنی در میان ورزشکاران برخوردارند. اندام این رانندگان در تناسب ویژه با الزامات دقیق شرایط اتومبیلرانی سرعت قرار دارد.

تمامی رانندگانی که وارد دنیای فرمول یک می شوند باید دوره آماده سازی بدنی مورد نیاز این ورزش را طی کنند: هیج مسابقه دیگری در دنیا وجود ندارد که تا این حد رانندگان خود را از دیدگاه بنیه و استقامت تحت فشار قرار دهد. بار زیادی که اتومبیل های فرمول یک تولید می کنند و به عنوان مثال تحمل فشار جانبی g3.5 ، حکایت از توان و استقامتی دارد که رانندگان باید در تمامی طول مسابقه تحمل کنند. گرمای مفرطی که در داخل کابین راننده وجود دارد نیز، به ویژه در فصل های گرمتر مسابقات، فشار زیادی بر بدن وارد می آورد: رانندگان در طول یک مسابقه به حدی عرق می ریزند که تا 3 کیلوگرم از وزن بدن خود را از دست می دهند.

استقامت بدنی از طریق تمرینات ورزشی قلبی – عروقی فشرده تأمین می شود: به طور معمول دو و شنا، هر چند برخی از رانندگان دوچرخه سواری یا حتی اسکیت سواری را ترجیح می دهند! اما فشار نامتعارفی که بر روی عضلات گردن و سینه وارد می شود، با وسایل و تجهیزات معمول ورزشی و بدنسازی قابل تمرین نیستند، به همین دلیل بسیاری از رانندگان از تجهیزات ویژه ای استفاده می کنند که موجب تقویت عضلات مورد نظری می شود که فشارهای ناشی از پیچیدن را تحمل می کنند. قدرت و استقامت در اینجا بسیار اهمیت دارد، چرا که گردن باید وزن سر راننده و کلاه ایمنی وی را تحمل کند که خود تحت فشارهای شدیدی قرار دارند. عضلات قدرتمند بازو نیز برای کنترل اتومبیل در مسابقات طولانی مدت مورد نیاز هستند.

در مورد تغذیه نیز بیشتر رانندگان فرمول یک از رژیم های غذایی پیروی می کنند که مورد استفاده ورزشکاران پیست و میدان است و به دقت میزان هیدرات کربن و پروتئینی را که جذب می کنند، تحت کنترل دارند. در آخر هفته ای که مسابقه برگذار می شود، بیشتر رانندگان از غذاهایی چون پاستا یا غذاهای غنی از هیدرات کربن استفاده می کنند تا انرژی و بنیه و استقامت مورد نیاز مسابقه را تأمین نمایند. نکته حیاتی دیگر نوشیدن فراوان آب قبل از مسابقه است، حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند. عدم رعایت این مورد می تواند به از دست رفتن آب بدن رانندگان بیانجامد که ناشی از تعریق شدید ایشان می باشد – که با توجه به استقامت بالای بدنی مورد نیاز برای رانندگی در مسابقه فرمول یک که بی شباهت به مسابقات دو ماراتن نمی باشد، خیلی هم عجیب نیست.

 

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری