• اطلاعیه ها

    • Majid

      پایان فصل 2017   شنبه, 4 آذر 1396

      خب گرندپری 2017 هم تمام شد و امیدوارم که از پوشش دهی این مسابقات لذت برده باشید. هرچند که کمبود ها و نواقصی داشتیم...
    • Majid

      حذف فیلم های گرندپری 2017   شنبه, 4 آذر 1396

      توجه: فیلم های گرندپری 2017 تا قبل از شروع شدن فصل جدید قابل دانلود هستند. با شروع شدن گرندپری 2018 تمامی لینک ها غیرفعال و فیلم ها از سرور سایت حذف میشوند...
safetycar

آنچه که درمونزا گذشت

پست های پیشنهاد شده

safetycar    65

سباستین فتل قهرمان چهار سال اخیر مسابقات فرمول یک معتقد است در رقابت فردا ردبول می تواند تنها برای کسب رده پنجمی رقابت کند.


فتل گفت: «از قبل هم پیش بینی می کردیم در زمان گیری ها چیزی در بین رده های 5 تا 10 باشیم که همین طور هم شد. رقابت خیلی سختی برای ما بود.»


«اینکه فقط چند صدم ثانیه عقب تر هستیم، اعصاب خورد کن است، اما این را از قبل هم می دانستیم. فکر می کردیم می توانیم با سریع تر رانندگی کردن، کمی اختلاف ها را کمتر کنیم، اما اینباره اینگونه نشد.»


«فردا از مک لارن سریع می توانیم باشیم، اما این را باید بگویم که در اندازه های فراری هستیم. فردا ویلیامز و مرسدس در دنیای خودشان رقابت می کنند و وقتی ما از دید خودمان به این داستان نگاه می کنیم، می بینیم که رسیدن به آنها ممکن نیست. اما همه چیز در مسابقه ممکن است اتفاق بیوفتد و ما هم هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم.»


ریکاردو هم که در دو رقابت قبلی به پیروزی رسیده در اینباره گفت: «نهمی رده ای نیست که شما را تحت تأثیر قرار بدهد.»


«سباستین جلوتر از من است، اما فقط یک رده. به عنوان تیم دوست داشتیم بیشتر به 5 اتومبیل اول نزدیک تر باشیم.»


«استقامت ما برای مسابقه خوب است و سعی می کنیم با امتحان کردن چیزهای مختلف، نتیجه خوبی در مسابقه فردا بدست آوریم.»


 


 


فرناندو آلونسو باور دارد بعد از دوری که سبب شد او در زمان گیری امروز رده هفتم را بدست آورد، سریع تر رفتن با F14 T در مونزا بیشتر از این امکان پذیر نبود.


زمانی که سرعت فراری ها را با مک لارن ها مقایسه می کنیم، این نتیجه بدست می آید که فراری ها در مسیرهای مستقیم مونزا از مک لارن ها سریع تر بودند. بسیاری بر این باورند که فراری با انتخاب نیروی رو به پایین کم در پیچ ها با مشکل رو به رو است. در خط استارت گرندپری ایتالیا، تمامی شش اتومبیل برتر از موتورهای مرسدس استفاده می کنند و آلونسو معتقد است این بهترین نتیجه برای فراری بود.


آلونسو گفت: «به نظر من زمان گیری خیلی خوبی بود. وضعیت با تمرین ها برای ما متفاوت بود. چون تغییراتی در اتومبیل اعمال کردیم و من باور دارم کند بودن ما به دلیل وضعیت سوخت و میزان آن در باک اتومبیل های ما بود.»


«ما می دانستیم که مرسدس ها و ویلیامز ها در زمان گیری برتر خواهند بود. از قبل هم می دانستیم که زمان گیری برای ما سخت می گذرد و همین طور هم شد. امروز همواره در مرزهای اتومبیل رانندگی کردم. در مرحله دوم زمان گیری دو دور زدم و در مرحله آخر هم همین استراتژی را تکرار کردم. اگر 100 ست تایر هم در اختیار داشتیم، باز هم همین نتیجه را بدست می آوردیم.»


«ما الان در بالاترین رده ممکن هستیم و من هم از این بابت خوشحالم. چون بعد از دو مرسدس، دو ویلیامز، دو مک لارن من قرار دارم و بعد از من ردبول ها هستند. نظر شخصی من این است که بهترین نتیجه ممکن را بدست آوردیم. اما حالا مهم این است که فردا یک رقابت خوب داشته باشیم.»


«به امتیازهای زیادی احتیاج داریم و با تیم همکاری نزدیکی داریم. از طرفی دیگر هم دوست داریم در بهترین رده های ممکن فردا در مقابل طرفداران تیم فراری حضور داشته باشیم. امروز متأسفانه برای کسب رده اول در استارت نتوانستیم رقابت کنیم، اما فردا برای کسب بالاترین رده های ممکن در یست حضور خواهیم داشت.»


«کاری که باید انجام بدهیم این است که یک رقابت خوب داشته باشیم. از سوی دیگر باید سبقت گیری های هماهنگی داشته باشیم و امتیازهای خوبی برای تیم کسب کنیم. تمامی انتظارات تیم هم همین است. ویلیامز و مرسدس خیلی سریع دیده می شوند. البته نباید ذوج مک لارن را هم فراموش کنیم. اختلاف فراری و ردبول 0.1 یا 0.2 ثانیه است و از اینکه جلوتر از آنها هستیم بسیار خوشحالم.»


 


 


فلیپه ماسا راننده برزیلی تیم ویلیامز که در زمانگیری امروز توانست رده چهارم را بدست آورد عنوان کرد ویلیامز می تواند برای پیروزی در مونزا رقابت کند.


ماسا گفت: «برای من و برای تیم این یک زمان گیری خیلی خوب بود. رده سوم را با اختلاف خیلی کمی از دست دادم. خیلی از مرسدس ها دور نیستیم و فردا حتی شانس این را داریم تا برای پیروزی رقابت کنیم.»


«فکر کنم تقریباً همه از نتیجه ای که امروز به دست آوردیم، راضی هستند. شاید کمی نزدیک تر به مرسدس ها می توانستیم باشیم، اما در حال حاضر در پوزیشن خیلی خوبی قرار داریم.»


«مسابقه خیلی طولانی خواهد بود و ما هم استقامت خوبی از خود در تمرین ها نشان دادیم. کسی نمی داند چه اتفاقی قرار است رخ دهد. امیدوارم امروز شروع یک آخر هفته خوب برای تیم باشد. برای اینکه در پودیوم حضور داشته باشم، هر کاری انجام می دهم.»


 


کیمی رایکونن با حضور داشتن در رده دوازدهم، شانس رقابت در میان ده راننده برتر را در مرحله آخر تایم گیری از دست داد و حذف شد. او بعد از اتمام زمان گیری اعتراف کرد در رانندگی خود مرتکب اشتباهاتی شده بود.


رایکونن در مرحله دوم زمان گیری، در پیچ اول با ترمزگیری اشتباه خود باعث شد تایر جلوی فراری او قفل کند. او در ادامه، در شیکان با خارج شدن از پیست مجبور شد سرعت خود را کم کند.


رایکونن گفت: «راندن اتومبیل کمی گول زننده بود و من هم مرتکب اشتباهاتی شدم.»


گرچه کیمی در این زمان گیری توانست رده دوازدهم را بدست آورد، اما در نتیجه پنالتی کویات، او به مکان یازدهم صعود خواهد کرد. رایکونن در اینباره گفت: «مانند همیشه سعی می کنم امتیازهای خوبی کسب کنم. تا قبل از زمان گیری، آخر هفته خیلی خوبی داشتم. امیدوارم چیز تازه ای پیدا کنیم و برای فردا کمی قوی تر شویم.»


 


 


والتری بوتاس که توانست بعد از همیلتون و روزبرگ رده سوم را در زمان گیری گرندپری ایتالیا بدست آورد گفت بهترین نتیجه ممکن را با اتومبیل خود کسب کرده است.


بوتاس که در پنج رقابت گذشته چهار بار در سکوی قهرمانی حضور داشته در زمان گیری گرندپری ایتالیا بعد از رانندگان مرسدس موفق شد رده سوم را کسب کند و باری دیگر هم تیمی خود فلیپه ماسا را شکست دهد.


بوتاس درباره نتیجه ای که کسب کرده گفت: «چیزی نزدیک به عالی برای تیم بود.»


«در چند نقطه ترمزگیری می توانستم بهتر باشم و البته این را هم باید بگویم که رانندگی با اتومبیلی که نیروی رو به پایین کمی دارد، بسیار سخت است. اما فکر می کنم دور خیلی خوبی داشتم و نتیجه قابل قبولی کسب کردم. زمان هایی که ثبت می کردم خوب بود. اما واقعاً اتومبیل بیشتر از این هم توان نداشت.»


با این وجود بوتاس باور دارد در طول رقابت فردا می تواند با مرسدس ها وارد رقابت شود.


او ادامه داد: «امیدوارم واقعاً این اتفاق رخ دهد. امروز در مقایسه با جمعه عملکرد بهتری داشتیم و به مرسدس ها نزدیک تر بودیم. ما باور داریم استقامت ما در رقابت بهتر از مرسدس ها است.»


«انتظار نداشتیم ردبول ها تا این اندازه سریع باشند. آنها دقیقاً بعد از ما قرار دارند. نباید به هیچ وجه آنها را دست کم گرفت. اما ما در این پیست اعتماد به نفس خوبی داریم. امیدوارم از سوی رانندگان پشت سر تهدید نشویم و بیشتر به رانندگان جلویی فکر کنیم.»


 


 



به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری