رفتن به مطلب

دانلود فیلم مسابقات گرندپری 2018 فرمول 1 از رسانه وننو

دانلود رایگان و با لینک مستقیم فیلم های مسابقات فرمول یک فصل 2018 با کیفیت های 1080p ، 720p و SD
دانلود
siavashpower

طراحی خودرو برای اولین مسابقات طراحی استایل خودرو سایپا سال 90

پست های پیشنهاد شده

سلام خدمت دوستان

این فروم تقریبا خالی بود گفتم موضوعی ارسال کنم.

این طراحی توسط خودم در مسابقه طراحی استایل خودرو که اواخر سال 90 یعنی 16 اسفند 90 برگزار شد شرکت دادم که یکی از طرح های برتر انتخاب شد.

طرح با استفاده از نرم افزار مایا کار شده.

 

thumb_veneno.ir_1400568099__1.jpg         thumb_veneno.ir_1400568176__9.jpg         thumb_veneno.ir_1400568223__26_copy.jpg         thumb_veneno.ir_1400568260__city_car4.jp

 

 

عکس هایی از همایش سایپا که در سالن دانشکده مهندسی متالوژی و مواد دانشگاه تهران برگزار شد.( 16 اسفند 90 )

 

thumb_veneno.ir_1400568494__060320123428          thumb_veneno.ir_1400568526__060320123439

  • پسند 4

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببخشید میپرسم ،جایزه چی بود؟

اصلا سایپا و ایران خودرو این مسابقه ها رو برای چه جور مصرفی ترتیب میدهند؟ چون تا الان حتی یک طرح ایرانی هم به مرحله ی تولید نرسیده  ،حتی طرح پیتون هم با اینکه استقبال شد و هزینه ای معادل 100میلیون تومان را در برداشت ، مورد رد مسئولان قرار گرفت.

 

thumb_veneno.ir_1400575332__url.jpeg

 

متاسفانه مسئولان خودروساز ما حتی معنی خودروهای کانسپت را نمیدانند ،ودست به ساخت چنین خودروهایی نمیزنند.در کل این مسابقه ها چه خاصیتی دارد نمیدانم؟؟؟؟

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در کل صنعت ما بیماره نه فقط خودروسازی اینو بارها و باها گفتم و بازم میگم.پیتون که شاهکار یه افتضاح کامل بود،اخه هیچ اصالت و زیبایی نداشت.حتی اسم بی ربطی داشت و مهندسی قوی نداشت.کلا صنعت خودروسازی ما واسه شروع یه طرحی مثل طرح دوستمون سیاوش نیاز داره (البته منظورم رده خودرو است ) طرحی که بتونه سالها در خط تولید باشه ، پیتون رو شاید اگه تو ایتالیا بود به عنوان یه نسخه محدود میساختن چون واقعا پتانسیل یه طرح صنعتی رو نداشت.

 

واقعا منم دلیل این مسابقات رو نمیفهمم چون هم ایران خودرو و سایپا خودشون یه تیم طراحی قوی دارن که اکبندش کردن و هم نابغه هایی چون هرمیداس اتابکی و منصوری بارها ابراز علاقه برای همکاری کردن و طراحان ایرانی مقیم خارج هم بی تمایل به صنعت دست نخورده کشورشون نیستن پس مشکل طرح یا طراحی نیست ف مشکل یه ریشه مریض و سرطانیه که باید از بینش برد.

  • پسند 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در کل صنعت ما بیماره نه فقط خودروسازی اینو بارها و باها گفتم و بازم میگم.پیتون که شاهکار یه افتضاح کامل بود،اخه هیچ اصالت و زیبایی نداشت.حتی اسم بی ربطی داشت و مهندسی قوی نداشت.

 

 

درسته که خوشگل نیست و این طرح حدودی شتر گاو پلنگه ولی چون در مرحله کانسپت بود شاید درست میشد ولی آقای ایمان مقصودی (طراح پیتون) از طرف DCI فرانسه و نادر فقیه زاده (سرپرست طراح در کمپانی BMW) دعوت به همکاری شده بود. ودر حال حاضر در امریکا به سر می برند و در حال طراحی هستند.

در کل منظور از مثالم (پیتون) این بود که اصلا مسئولان به طرح های افراد نگاه هم نمیکنند و ریسک ساخت مدل مفهومی را هم گردن نمیگیرند ، مسابقه میزارند دل فردی که برنده ی مسابقات بشه را آب کنند چون فقط طرحش قبول شده جایزه بگیره و نسازنش تا ...

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این مسابقات رو برگذار می کنند که فقط دهن مسئولین ببندند ، همین ..........

 

در صنعت خودرو هر چی میکشیم،از دست حمایت های الکی و بی جای بعضی از مسئولین رده بالای کشورمون هست.....

  • پسند 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جناب Javad.H جایزه شامل یک عدد سکه تمام بهار آزادی و یک لوح تقدیر به همراه یک تندیس بود که عکسشو گذاشتم براتون.

 

thumb_veneno.ir_1400607160__01.jpg

 

البته به نفری که در همه زمینه ها طرحش انتخاب شد 6 عدد سکه دادند.

به ما وعده هایی دادن و گفتند در جلسه های بعدی دعوت میشیم و از نظرات و کارهامون استفاده میشه ولی تا به الان خبری نشده.خب البته در اینجا و کشور ما از این دست وعده ها زیاد داده میشه.گفته بودند کتابی هم در این مورد چاپ میشه که حتی برای کتاب درخواست عکس دادند که بازم خبری نشد!

در آخر طراح خود سایپا هم طرحی یادگاری و دستی کشید که مدیران بر روی اون مطالبی نوشتن :

 

thumb_veneno.ir_1400607365__02.jpg

 

 

از مراسم فیلم هم دارم که هر وقت بخش کلیپ درست شد و اگه دوستان تمایل داشتن آپلود میکنم تا سخنان مسئولان مسابقرو بشنوید.

و البته شما درست میگید مسئولان صنعت خودرو ما اصلا مسئول نیستند و هیچ احساس مسئولیتی ندارن.کشورهایی که دیرتر از ما شروع کردن امروزه بزرگان صنعت خودرو رو به چالش میکشن.مثل هیوندا یا کیا.

برای خودرویی مثل تیبا هم از طراح چینی کمک گرفتند که نتیجش هم این ماشینی شد که بهره ای از اصول طراجی یک ماشین جذاب و امروزی و قابل قبول نداره.

 

جناب پویان و آقا مجید هم درست میفرمایند.

من هم امید چندانی به این صنعت که هر روز بدتر از دیروز و بیمارتر میشه ندارم.ولی دنبال راهی برای موفقیت در این زمینه هستم که از کسانی اطلاعات و یا تخصص دارن راهنمایی و کمک میخوام.

  • پسند 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به امید روزی که طرح های شما مورد قبول کمپانی های بزرگ و مطرح قرار بگیرد و مثل بقیه ی طراح های ایرانی دیگر در کمپانی های بزرگ هستند ،قدم بگذارید. :)

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به امید روزی که طرح های شما مورد قبول کمپانی های بزرگ و مطرح قرار بگیرد و مثل بقیه ی طراح های ایرانی دیگر در کمپانی های بزرگ هستند ،قدم بگذارید. :)

تشکر آقا جواد خدا کنه همینطور بشه :)

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری


  • مطالب مشابه

    • توسط Majid
      اهمیت صنعت خودرو و طراحی اتومبیل
      همیشه انسان در هر دوره و مکـانی ، در جسـتجوی راهـی بـرای زندگی بهتر بوده ، و همین خصوصت کمال گرایی و آرمانی فکرد کردن انسانها، باعث بوجود آمدن پدیده های اکتسابی مانند علم ، هنر و فرهنگ و تمدن شده و امروزه با پررنـگ شـدن نقـش ، و ارتباط تنگاتنگ آن با اقتصاد و سطح رفاه اجتماعی ، باعث بوجود آمدن انقلابی در ارتباطات و جابجایی انسانها شده است. امروزه بشر ، به نقش پر اهمیت صنعت ساخت خودرو ، در تمامی مراحل زندگی واقف شده ، و این صنعت تا جایی پیشرفت کـرده است که دیگر به وسیله نقلیه نـه تنهـا بـه عنـوان ابـزاری بـرای جابجایی ، بلکه فراخور سطح اجتماعی به آن به عنوان یـک عامـل سازنده پرستیژ و یک اثر هنر نگاه میکند. نقش طراحی صنعتی به عنوان یک هنر خط دهنده به صنعت و پل ارتباط دهنده میان صنعت و هنر، از ابتداي انقلاب صنعتی تا به امروز ، به صورت واضـح و اثـر گـذاري در زنـدگی مـدرن امـروز نمایان است. و در این میان خودرو سازی، به عنوان یک صـنعت مادر و استراتژیک ، در کشورهای پیشـرفته و در حـال توسـعه ، روز به روز در حال ارتقاع است و طراحان زیادی از سراسر دنیا، دیدگاه ها و نقطه نظرهـای خـاص خـود را در فـرم و زیبـایی ایـن محصول ارائه میکنند ، تا جایی که شرکتهای بزرگ خـودرو سـاز ، براي نزدیکتر شدن به دیدگاه های افـراد یـک کشـور و بدسـت آوردن بازارهای جهان ، اقدام به تاسیس دفاتر طراحی در جایجای دنیا ، بلاخص کشورهای دارای بازار فروش بالقوه میکنند...
       
    • توسط Majid
      اهمیت صنعت خودرو و طراحی اتومبیل
      همیشه انسان در هر دوره و مکـانی ، در جسـتجوی راهـی بـرای زندگی بهتر بوده ، و همین خصوصت کمال گرایی و آرمانی فکرد کردن انسانها، باعث بوجود آمدن پدیده های اکتسابی مانند علم ، هنر و فرهنگ و تمدن شده و امروزه با پررنـگ شـدن نقـش ، و ارتباط تنگاتنگ آن با اقتصاد و سطح رفاه اجتماعی ، باعث بوجود آمدن انقلابی در ارتباطات و جابجایی انسانها شده است. امروزه بشر ، به نقش پر اهمیت صنعت ساخت خودرو ، در تمامی مراحل زندگی واقف شده ، و این صنعت تا جایی پیشرفت کـرده است که دیگر به وسیله نقلیه نـه تنهـا بـه عنـوان ابـزاری بـرای جابجایی ، بلکه فراخور سطح اجتماعی به آن به عنوان یـک عامـل سازنده پرستیژ و یک اثر هنر نگاه میکند. نقش طراحی صنعتی به عنوان یک هنر خط دهنده به صنعت و پل ارتباط دهنده میان صنعت و هنر، از ابتداي انقلاب صنعتی تا به امروز ، به صورت واضـح و اثـر گـذاري در زنـدگی مـدرن امـروز نمایان است. و در این میان خودرو سازی، به عنوان یک صـنعت مادر و استراتژیک ، در کشورهای پیشـرفته و در حـال توسـعه ، روز به روز در حال ارتقاع است و طراحان زیادی از سراسر دنیا، دیدگاه ها و نقطه نظرهـای خـاص خـود را در فـرم و زیبـایی ایـن محصول ارائه میکنند ، تا جایی که شرکتهای بزرگ خـودرو سـاز ، براي نزدیکتر شدن به دیدگاه های افـراد یـک کشـور و بدسـت آوردن بازارهای جهان ، اقدام به تاسیس دفاتر طراحی در جایجای دنیا ، بلاخص کشورهای دارای بازار فروش بالقوه میکنند...
      منبع: وب سایت کَددیزاین
    • توسط Javad.H
      چندی پیش خبری راجع به پیکان جدید به همراه عکس آن شنیدم که طبق اعلام مردم قیمت آن 14 میلیون می باشد.در عین حال بعضی افراد نیز می گفتند که پولی به نمایندگی ارائه کنید(نمایندگی کدام محل ایران خودرو مشخص نمی شد و عموما خود افراد اعلام کننده تقاضای پول میکردند) تا خودوری تحویل داده شود،همچنین داخل انجمن سایت ما نیز این خبر توسط یکی از کاربران گذاشته شد،در آن زمان با پیگیری دوباره من از مسئولین کذب بودن آن را اعلام کردم،اما متاسفانه باز این قصه کذب کلاه برداری در شبکه های مجازی وایبر و واتس اپ و... تکرار شده، در ادامه داستانی که به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان می خوانید، کذب بودن این خبر را دوباره تایید می کند.

       
      پیکان جدید"؛ شایعه ای که این روزها باز هم در شبکه های اجتماعی پیچیده و ویراژ می دهد.
      اگر اهل فضای مجازی از نوع وایبر و واتس آپ و... باشید، احتمالا تصویری نچسب و کاریکاتور گونه  از "پیکان جدید" را دیده اید، پیکانی که کاربران شبکه های اجتماعی، آن را تولید و حتی پیش فروش هم کرده اند! در تصاویر و مطالبی که کاربران نشر داده اند، طراحی بدنه پیکان تفاوت کرده و ظاهرا امکاناتی مانند کولر و کیسه هوا و ترمز ضدقفل نیز روی آن نصب شده است. 

       
      به ادعای کاربران، قیمت "پیکان جدید" 14 میلیون تومان تعیین شده و در حال حاضر امکان پیش خرید این محصول جدید در نمایندگی های ایران خودرو نیز وجود دارد. 
      با این همه، آیا واقعا "پیکان جدید" در راه است؟ برای پاسخ به این پرسش باید چند سالی به عقب برویم و دفتر خاطرات "کیلومتر 14 جاده مخصوص" را مرور کنیم. 
      اردیبهشت 84 بود که پس از کلی کش و قوس و جنجال میان ایران خودرو و نهادهایی مانند سازمان محیط زیست و وزارت صنایع و معادن، بالاخره آبی های جاده مخصوص کوتاه آمده و پذیرفتند که در قبال دریافت 220 میلیون دلار از وزارت نفت، گاو شیرده شان را سر بریدند. 
      حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو اما دو پیامد منفی برای بزرگترین خودروساز خاورمیانه داشت؛ اولین پیامد منفی این بود که ایران خودرو بازار خودروهای ارزان را دو دستی تقدیم رقیبش سایپا کرد و عملا یکی از مزیت های بزرگ خود را به واسطه رفتن پیکان، از دست داد. 
      همزمان با مرگ گاو شیرده ایران خودرو، سایپایی ها تیراژ پراید را که محصولی جدیدتر و دارای امکانات بیشتر نسبت به پیکان، بود، بالا برده و رفته رفته این خودرو را به سلطان بازار تبدیل کردند. 
      ایران خودرو هنوز از شوک این اتفاق بیرون نیامده بود که دومین پیامد منفی حذف پیکان نیز رخ داد و آن چیزی نبود جز "بروز مشکلات مالی".
      این اتفاق البته چندان تعجبی هم نداشت، چه آنکه پیکان محصولی پرفروش و پرسود برای ایران خودرو به شمار می رفت و طبیعی بود با رفتن آن به موزه، بزرگترین خودروساز ایران در گرداب نقدینگی بیفتد.  
      ایران خودرویی ها به هوای تولید تندر 90 (خودرویی که قرار بود تنها هفت -هشت میلیون تومان قیمت داشته باشد)، راضی به کنار گذاشتن پیکان شدند، اما تندر آنقدر در پیچ حاشیه ها پیچید، که حالا خودرویی 40 میلیون تومانی به حساب می آید. 

      ناکامی ایران خودرو در تولید تندر ارزان، هوای تولید خودرویی چینی را در سر این شرکت انداخت، اما این پروژه نیز شکست خورد  تا  آبی های جاده مخصوص همچنان شاهد یکه تازی پراید در بازاری باشند که روزگاری در قرق پیکان بود.
      تحمل این موضوع برای ایران خودرویی ها بسیار سخت بود و ازآنجاکه آنها نمی توانستند ویراژ پراید را در لاین پیکان ببینند، اواسط سال 87، بی سر و صدا به سراغ پیکان شان رفتند تا دستی به سر رویش کشیده و دوباره روانه بازارش کنند. تصویری که کاربران شبکه های اجتماعی از "پیکان جدید" منتشر کرده اند، دقیقا همانی است که ایران خودرو در قالب پروژه "نیو پیکان" طراحی کرده است. 
      در واقع، طراحی "نیو پیکان" توسط ایران خودرو واقعیت دارد و این شرکت قصد داشته به واسطه نونوار کردن پیکان، مدلی جدیدتر و به روزتر از این خودرو را تولید کنند تا هم  بازار از دست رفته شان را تا حدی پس بگیرند و هم مشکلات نقدینگی خود را حل کنند. 
      ایران خودرویی ها می دانستند که بخشی از مشتریان ایرانی همچنان دل در گرو پیکان دارند و حتی آن را به پراید ترجیح می دهند و از همین رو گمان می بردند "نیو پیکان" منجی شان خواهد شد. آبی های جاده مخصوص، سرمست از طراحی "پیکان جدید"، شال و کلاه کرده و به خیابان سمیه رفتند تا شاهکارشان را برای وزیر صنایع و معادن وقت به اصطلاح پرزنت کنند!  این در حالی بود وزیر وقت (علی اکبر محرابیان) توی ذوق ایران خودرویی ها زد و به آنها گفت حق تولید پیکان جدید را ندارند، تا به همین راحتی، کاخ آرزوهای بزرگترین خودروساز ایران بر سرش خراب شود. 
      حالا پس از شش هفت سال، کاربران شبکه های اجتماعی، پرونده نیو پیکان را از بایگانی "جاده مخصوص" بیرون کشیده اند و این در شرایطی است که به گفته مسوولان ایران خودرو، این شرکت برنامه ای برای تولید پیکان جدید ندارد.
    • توسط Javad.H
      میزان واردات خودرو در نخستین ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت وارداتی خودروی کیا اپتیما مدل 2015 حدود 60 میلیون تومان و قیمت وارداتی کیا اسپورتیج نزدیک به 65 میلیون تومان بوده‌است.

       
      به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمار گمرک در نخستین ماه سال جاری 37 دستگاه خودروی سواری کیا اپتیما و 58 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج مدل سال 2015 از امارات متحده عربی به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات این نوع خودرو به شدت کاهش داشته است.
       
       
      گزارش گمرک از واردات قطعی خودروهای سواری در فروردین‌ماه سال جاری حاکی از آن است که واردات خودرو در این ماه به لحاظ تعدادی 73 درصد و به لحاظ ارزشی 66.5 درصد کاهش داشته است. براین اساس در فروردین‌ماه سال گذشته 2382 دستگاه خودروی سواری وارد کشور شد، در حالی که در اولین‌ماه سال جاری این تعداد به 648 دستگاه کاهش پیدا کرد.
       
       
      آمار گمرک از واردات خودروی کیا اپیتمای نو مدل 2015، چهار درب با حجم موتور 2400cc ، متوسط قیمت وارداتی این خودرو معادل 21 هزار و 600 دلار یا 61 میلیون تومان است. براساس این آمار در ماه گذشته مجموعا نزدیک به 37 دستگاه خودروی کیا اپتیما نو مدل 2015 وارد کشور شده است.
       
       
      این در حالی است که آمار گمرک از واردات خودرو در نخستین ماه سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد خودروهای وارداتی کیا اپتیما، دنده اتوماتیک و مدل 2014 معادل 157 دستگاه و با قیمت متوسط 21 هزار دلار یا 53.5 میلیون تومان بوده است.
       
       
      همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد که 58 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج نو، دنده اتومات و 2400cc وارد کشور شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مجموعا 225 دستگاه خودروی کیا اسپورتیج اس ال نو مدل 2014 وارد کشور شد.
       
      بر این اساس قیمت وارداتی کیا اسپورتیج اس ال نو و دنده اتوماتیک مدل 2015 نزدیک به 22 هزار دلار معادل 65 میلیون تومان ‌است.در حالیکه قیمت وارداتی همین خودرو مدل 2014 در فروردین ماه سال گذشته معادل 20 هزار دلار یا 51 میلیون تومان بوده‌است.
       
      همچنین در نخستین ماه سال جاری یک دستگاه خودروی سواری کیا سراتو YD مدل 2015 از امارات وارد کشور شد که ارزش وارداتی آن معادل 18 هزار دلار یا 50 میلیون تومان بود. آمار گمرک از واردات خودرو در فروردین سال گذشته نشان می‌دهد که 18 دستگاه خودروی کیا سراتو YD نو با قیمت متوسط 17.5 هزار دلار یا 45 میلیون تومان وارد کشور شده‌است.
       
       
      این قیمت‌ها قبل از اعمال تعرفه حمل و نقل، شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های فروش محاسبه شده است
    • توسط Javad.H

      با وجود این‌که در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت انجام می‌شود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در جلسات متعددی این موضوع را با متولیان امر به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.
       
      رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان مطلب فوق گفت:به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه خوب است که همزمان با بررسی مسأله انحصاری بودن یا نبودن خودرو در دولت و مجلس این موضوع به رأی عمومی گذاشته شود تا بتوان تصمیم جامع‌تری گرفت.
      به گفته نماینده مردم تبریز، در حال حاضر کمیته سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته پنجگانه متشکل از کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شورای رقابت مسأله خودرو، خدمات پس از فروش و وضعیت نرخ‌گذاری را در دست بررسی دارند.
       
      وی تأکید کرد: البته تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اصلاً مرجع تشخیص انحصاری بودن یا نبودن خودرو با دولت است.
       
      رحمانی یادآور شد: اگر این وزارتخانه به جمع‌بندی برسد که صنعت خودروسازی انحصاری است شورای رقابت تصمیم‌گیرنده می‌ماند در غیر این صورت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به عنوان تصمیم‌گیرنده جدید انتخاب می‌شود.
×