رفتن به مطلب

safetycar

عضو معمولی
  • تعداد ارسال ها

    91
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    8

آخرین بار برد safetycar در 21 شهریور 1393

safetycar یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

65 عالی

3 دنبال کننده

اطلاعات اضافی

  • جنسیت
    مذکر
  • علایق
    مسابقات فرمول یک
  • ماشین
    پیکان

آخرین بازدید کنندگان نمایه

383 بازدید کننده نمایه
  1. دانلود بازی Formula 1 2014 برای PC

    الان میبینیم که موتور مرسدس بهتر از همه است .آیا توی بازی هم به همین طور یا نه ؟ یکم اطلاعات از حیط بازی بذارید که معلوم بشه چه قدر به واقعیت نزدیکه .
  2. در چهاردهمین رقابت فصل ۲۰۱۴، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس توانست در رده اول از خط پایان عبور کند. در اولین مسابقه شب هنگام این فصل فرمول یک، لوئیس همیلتون مسابقه ای که از رده اول آغاز کرده بود، تقریباً در تمام طول آن هم در مکان اول حضور داشت و در نهایت به عنوان برنده گرندپری سنگاپور شناخته شد. نیکو روزبرگ در این رقابت به عنوان لیدر جدول قهرمانی فصل حضور داشت، اما در دور گرم کردن مرسدس او با مشکل مواجه شد. این راننده آلمانی به همین دلیل مجبور شد مسابقه را از مسیر پیت آغاز کند. این اولین شوک رقابت بود. اما در حالی که روزبرگ توانسته بود بعد از خروج از مسیر پیت خود را به پیست برساند، نتوانست از سایر رانندگان سبقت گیری کند. روزبرگ تا زمان اولین پیت استاپ در پیست حضور داشت و تیم درخواست کرد که برای رفع مشکل، روزبرگ فرمان مرسدس خود را در زمان پیت استاپ عوض کند. اما مشکل روزبرگ با تعویض فرمان هم حل نشد و نیکو در نهایت مجبور شد با رقابت خداحافظی کند. این دومین شوک گرندپری سنگاپور برای تماشاگرانش بود. در این بین، همیلتون هم که مسابقه را در کمال آرامش در مکان اول دنبال می کرد، با آسیب دیدن بال جلوی فورس ایندیای سرجیو پرز موقعیتش به خطر افتاد. ماجرا از این قرار بود که پرز و سوتیل در رقابت با یکدیگر برخورد کردند و در نتیجه این برخورد، بال جلوی اتومبیل پرز آسیب دید و سطح آسفالت پر از قطعات ریز فیبر کربن شد. از همین رو، اتومبیل ایمنی به پیست آمد و فاصله همیلتون با نزدیک ترین رقیبش به یکباره صفر شد. تمامی رانندگانی که پشت سر همیلتون قرار داشتند، از هر دو جنس تایر نرم و سخت خود استفاده کرده بودند. اما همیلتون هنوز از تایر جنس سخت استفاده نکرده بود و باید در پیت استاپ بعدی از تایرهای جنس سخت تر استفاده می کرد. تقریباً ۱۸ دقیقه حضور اتومبیل ایمنی در پیست به طول انجامید و بعد از شروع دوباره رقابت، همیلتون باز هم فاصله خود را با سباستین فتل زیاد کرد. اما زمانی که بعد از پیت استاپ خود وارد پیست شد، پشت سر فتل در رده دوم قرار گرفت. همیلتون که تایرهای تازه تری داشت با استفاده از همین ویژگی، توانست به راحتی با سبقت گیری از فتل باز هم رده اول را تصاحب کند. همیلتون در پایان اولین راننده ای بود که پرچم شطرنجی را دید و برای هفتمین بار در این فصل در سکوی اول قهرمانی قرار گرفت. لوئیس با کسب این نتیجه نیکو روزبرگ هم تیمی خود را در جدول قهرمانی فصل پشت سر گذاشت و با اختلاف ۳ امتیاز در رده اول قرار گرفت. مسابقه فرمول یک در مارینا بای به طور معمول طولانی تر از سایر رقابت های فصل است. اما به دلیل حضور زیاد اتومبیل ایمنی، این مسابقه در وقت اصلی خود تمام نشد و به دلیل تمام شدن زمان ۲ ساعته مسابقه، پرچم شطرنجی به نمایش درآمد. طبق قانون ورزش های موتوری، اگر زمان کلی رقابت به ۲ ساعت برسد، مدیر برگزاری رقابت باید با نشان دادن پرچم شطرنجی تمام شدن مسابقه را اعلام کند. سباستین فتل و دنیل ریکاردو هم که در رده های دوم و سوم قرار داشتند، بعد از پیت استاپ های خود توانستند آلونسو را که با تایرهای جدید تری مبارزه می کرد پشت سر خود نگه دارند. در دورهای آخر فتل، ریکاردو و آلونسو بسیار نزدیک به هم مسابقه می دادند، اما با این وجود هیچ سبقتی میان این رانندگان گرفته نشد و هر سه راننده به ترتیب رده های دوم، سوم و چهارم را در این گرندپری کسب کردند. سباستین فتل قهرمانی چهار سال گذشته رقابت های فرمول یک با کسب رده دومی در این مسابقه بهترین نتیجه خود را در این فصل رقم زد. فرناندو آلونسو از فراری مسابقه را از رده پنجم آغاز کرده بود و به خصوص تا قبل از حضور اتومبیل ایمنی، رقابت خوبی در مارینا بای داشت. او بعد از اولین پیت استاپ خود سرعت بیشتری هم گرفت. اما پس از دومین پیت استاپ حتی با وجود در اختیار داشتن تایرهای نو نتوانست رانندگان ردبول را پشت سر بگذارد. او در نهایت این مسابقه را در رده چهارم به پایان رساند. در سنگاپور ویلیامز ها تقریباً هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. اما فلیپه ماسا که در تایمگیری توانسته بود رده ششم را کسب کند، بعد از یک عملکرد خوب توانست در رده پنجم از خط پایان عبور کند. ماسا با استفاده از تایرهای جنس سخت تر دورهای زیادی را بعد از خروج اتومبیل ایمنی در پیست حضور داشت و به همین دلیل مانع سبقت گیری سایرین از خود شد. والتری بوتاس هم تیمی ماسا اما از سخت شدن فرمان خود شکایت داشت. بعد از خروج اتومبیل ایمنی بوتاس نتوانست غملکردی مشابه ماسا در پیست داشته باشد و تا دور های آخر در رده ششم حضور داشت. اما تایرهای ویلیامز او در چند دور آخر تمام شد. اول ورن با تورو روسوی خود از او سبقت گرفت و بعد از آن بوتاس در یک دور چهار رده از دست داد. او این مسابقه را بدون دریافت امتیاز تمام کرد. در سنگاپور تیم ها با استراتژی تایرهای زیادی در پیست مبارزه می کرند. ورن که در دورهای آخر تایرهای نو تری داشت، توانست سبقت گیری های زیادی را تجربه کند. او در نهایت توانست در رده ششم از خط پایان عبور کند. ژان اریک ورن حتی با وجود داشتن پنالتی ۵ زمانی پنج ثانیه ای، در نتیجه اختلافی که با پرز داشت توانست موقعیت خود را در همان مکان ششمی جدول حفظ کند. از دیگر رانندگانی که در دورهای آخر توانستند با امتیاز تایر نو در مارینا بای بدرخشند می توان به سرجیو پرز اشاره کرد. او که دورهای بسیاری کیمی رایکونن را تحت فشار قرار داده بود در نهایت توانست از او عبور کند و در رده هفتمی از خط پایان گذشت. کیمی رایکونن با فراری خود رقابت را بسیار قوی آغاز کرده بود. اما در دورهای پایانی با وجود اینکه تایرهای جدیدتری نسبت به پرز داشت، اما حریف قدرت موتور مرسدس سرجیو در مسیرهای مستقیم نمی شد و به همین دلیل نتوانست پا به پای او رقابت کند. کیمی در انتهای رقابت در رده هشتمی پرچم شطرنجی را دید. نیکو هالکنبرگ هم در نعقیب این راننده فنلاندی، به رده نهم رسید. هم پاستور مالدونادو و هم رومین گروژان بعد از مدت ها چیزی نمانده بود تا با اولین امتیازهای خود آشنا شوند. اما در دورهای آخر نتوانستند حرف رانندگانی شوند که با تایرهای تو تری در پیست دور می زدند. مالدونادو و گروژان در نهایت توانستند رده های دوازدهم و سیزدهم را بین خود تقسیم کنند. بعد از اتمام این رقابت، تیم ها آماده می شوند تا در سوزوکا، خود را برای گرندپری ژاپن آماده کنند.
  3. با اینکه فرناندو آلونسو در رقابت برای کسب رده اول در استارت تنها توانست رده پنجم را بدست آورد، اما باور دارد در رقابت فردا می تواند با چهار اتومبیل پیش رویش مبارزه کند. فراری ها در زمانگیری امروز در مارینا بای توانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. اما در مرحله آخر نتوانست بیشتر از رده های پنجمی (آلونسو) و هفتمی (رایکونن) را کسب کنند. آلونسو گفت: «مانند همیشه در تمرینات عملکرد خوبی داشتیم و قوی بودیم. اما اینبار در زمانگیری هم تایم های خوبی ثبت کردیم و این خبر بسیار خوبی است.» «اما خوب در پایان روز رده پنجمی، پنجمی است. اما اینبار این پنجمی بسیار متفاوت است، چون با اتومبیل برتر تنها ۰٫۲ ثانیه اختلاف داریم.» «به همین دلیل صد درصد از موقعیتی که بدست آوردیم خوشحالم و برخلاف رقابت های گذشته، فردا می توانیم با اتومبیل های برتر وارد رقابت شویم.» «امیدوارم فردا، آخر هفته را خوب تمام کنیم.»
  4. تو رو خدا هیچوقت توی پست های من حرفیاز فوتبال بخصوص فوتبال ایران نزنید که همشون یه جورایی ..... اند و بس .
  5. مسابقه بعدی فرمول یک ، قراره کی برنده بشه . خوشحال میشم هملتون اوت بشه و آلونسو دهم و مثی گذشته فتل اونقدر برنده بشه که همه ازش خسته بشن اما من هیچ وقت ازشخسته نمیشم.

  6. لوکا دی مونتزملو مدیر اسبق کمپانی فراری به دلیل فسخ زود هنگام قراردادش، از فراری ۳۵ میلیون دلار پول می گیرد. مونتزملو با فراری تا سه سال آینده قرارداد داشت. اما به دلیل فشاری که کرایسلر به فیات بابت عدم موفقیت فراری آورد، مارچیونه زودتر از موعد مقرر او را کنار گذاشت. لوکا قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۷ با فراری باشد، اما به دلیل اینکه زودتر از این زمان از کمپانی جدا شد، فیات باید مبلغ ۳۵ میلیون دلار به او پرداخت کند. ۱۷ میلیون دلار از این مبلغ قرار است تا پایان سال جاری به حساب او واریز شود. فیات همچنین عنوان کرد تا ۲۰ سال دیگر، ۱۷٫۷ میلیون دلار دیگر به مونتزملو پرداخت می کند که این ۵ برابر حقوق سالانه او در فراری است.
  7. Sergio Marchionne مدیر جدید کمپانی فراری عنوان کرد بزرگ ترین مشکل این روزهای فراری در تیم فرمول یک خود، موتورهای آن است. لوکا دی مونتزملو بعد از ۲۳ سال حضور در سمت مدیریت کمپانی فراری، روز گذشته از مقام خود کنار رفت و به جای او سرجیو مارکیونه که در فیات حضور داشت، قرار گرفت. مارکیونه گفت: «مشکل را می دانیم. اصلی ترین مشکل، موتورها هستند. به بازوی قوی فراری در ورزش باور دارم. مانند گذشته همچنان فشار خواهیم آورد.» «بازوی ورزشی هنوز هم یکی از مهمترین نقاط قوت در فراری است. برای برنده شدن رقابت خواهیم کرد، چون در DNA این کمپانی برنده شدن وجود دارد.» «مهم این است که به دوران برنده شدن برگردیم. این کار باید انجام شود. مشکل این است که باید فراری دوباره در پیست ها برنده شود.» «باید دوباره به این نقطه برسیم. کوچکترین شکی ندارم که ما دوباره به آن روزها برمی گردیم.» مونتزملو که دیگر نقشی در فراری ندارد، اعتراف کرد که حضور موتورهای توربو را در این فصل جدی نگرفته بود. او گفت: «امسال واقعاً سال بدی بود، چون خود موتورها را به اندازه سیستم های کمکی آن جدی نگرفتیم.» «مشکل واقعی این است. اما با وجود تمامی مشکلات، باز هم می توانیم برنده شویم.» «امیدوارم در طول فصل، قانون فریزشدن موتورها برداشته شود.» مونتزملو همچنین درباره اینکه آیا از گذشته خود در فراری پشیمان است یا خیر؟ گفت: «از اینکه در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نتوانستیم قهرمان شویم، پشیمان هستیم. دو فصل گذشته برای فرای منفی بود.» «دو قهرمان جهان در تیم داریم و آماده ایم تا کیمی را در پایان فصل قوی ببینیم. فرناندو اما همچنان قوی ترین راننده در فرمول یک است.» «باید اتومبیلی بسیازیم که توان رقابت در پیست ها را داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر لازم نیست توضیحی بدهیم.» «در مورد اینکه برای گذشته چه فکر می کنم؟ صد درصد درباره رانندگان اشتباه نکردیم. اما در مورد کادر فنی مشکل داریم. چون همان طور که گفتم، بخش فنی ما به اندازه سایر تیم ها اطلاعات درباره ساخت موتورهای توربو نداشتند.»
  8. والتری بوتاس کیه ؟

    بر خلاف اسمش که بیشتر شبیه ایتالیایی‌هاست، بوتاس ۲۴ ساله فنلاندی است و اولین تجربه اش پشت فرمان یک ماشین فرمول یک به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد. او که بیشتر افتخاراتش در جی.پی.۳ (قهرمان سال ۲۰۱۱)، مسترز فرمول ۳ ( ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹) و فرمولا رنو یورو کاپ ( ۲۰۰۸) مربوط می‌شود، از سال ۲۰۱۰ راننده تست ویلیامز بوده و بعد از ۳ فصل در سال ۲۰۱۳ اولین تجربه‌اش را به عنوان راننده مسابقه در فرمول یک با این تیم داشت. او در رده‌بندی کلی و در فصلی که ویلیامز بسیار بد بود با ۴ امتیاز هفدهم شد و امیدوار است کنار ماسا، تکانی به ویلیامز بدهند. بوتاس مثل بسیاری از رانندکان فرمول یک در موناکو زندگی می‌کند.
  9. سیموندز: احتمالاً بوتاس از آلونسو هم بهتر است

    من طرف دارپر و پا قرص ردبولم چون تیم مهندسی اونا خیلی قوی عمل میکنه ببین توی کمتر از 10 سال 4 قهرمانی پشت سر هم این کار رو هیچ تیمی توی فرمول یک انجام نداده تا الان . و طرفدار شدید راننده ها هم هستم چون مشکل اخلاقی مثل همیلتون نداشتن که یه بار با دوست دختراشون بیان یا با سگش . در یک کلام من عاشق تیم و راننده های خوب ردبولم نه رانندهای بد.
  10. Pat Symonds مدیر فنی تیم ویلیامز که سابقه همکاری با فرناندو آلونسو را نیز در کارنامه خود دارد، درباره استعداد جوان این تیم گفت احتمال دارد والتری بوتاس عملکردی بهتر از فرناندو آلونسو نیز داشته باشد. با سریع شدن ویلیامز در این فضل، بوتاس هم توانست فرمی عالی از خود به نمایش بگذارد. او در بسیاری از رقابت های این فصل توانست پا به پای رانندگان مرسدس در گرندپری ها رانندگی کند. سیموندز گفت: «تا الان با دو استعداد جوان و فوق العاده کار کردم، آلونسو و بوتاس. این دو راننده از همان ابتدای حضورشان در فرمول یک درخشیدند.» «شباهت های بسیاری با هم دارند. در مجموع والتری بوتاس این پتانسیل را دارد که از فرناندو آلونسو هم بهتر باشد.» مک لارن در این فصل در تلاش بود تا بتواند بوتاس را برای سال آینده به تیم خود جذب کند. اما بوتاس تصمیم گرفت در ۲۰۱۵ هم همراه با ویلیامز در مسابقات حضور داشته باشد.
  11. خوان پابلو مونتویا از رانندگان قدیمی رقابت های فرمول یک گفت زمانی که در این مسابقات حضور داشت، شوماخر از او متنفر بود و احتمالاً به همین دلیل شانس حضور در فراری را پیدا نکرد. مونتویا که یکشنبه هفته گذشته در جریان گرندپری ایتالیا در پدوک حضور داشت، به سوالات بسیاری از خبرنگاران پاسخ داد. مونتویا که حضوری شایسته در فرمول یک با تیم ویلیامز داشت، در بسیاری از مواقع توانست یک حریق قدرتمند برای شوماخر باشد. اما در ۲۰۰۶ زمانی که در تیم مک لارن بود به یکباره در دنیای فرمول یک خداحافظی کرد. مونتویا در مونزا گفت: «اینجا دوستان زیادی را دیدم. اما فضا مانند زمانی که من در این مسابقات حضور داشتم نیست.» او درباره اینکه قبل از حضور در مک لارن، آیا شانسی برای وارد شدن به تیم فراری را داشت یا نه؟ گفت: «به هیچ وجه چنین شانسی نداشتم. شوماخر آنجا از من متنفر بود.» «واقعاً از اینکه چنین اتفاقی برای شوماخر افتاده ناراحتم. امیدوارم همچنان با موفقیت روند بهبودی را طی کند.» مونتویا درباره موتورهای V6 هم گفت: «رانندگی با اتومبیل های جدید سخت است، اما هنوز هم پتانسیل رقابت در آنها وجود دارد. اتومبیل های جدید کند هستند، اما این کندی فقط و فقط به دلیل تایرهای آنهاست.» مونتویا در گرندپری استرالیا ۲۰۰۱ وارد رقابت های فرمول یک شد و تا گرندپری آمریکا ۲۰۰۶ جمعاً ۷ بار برنده مسابقه شد و ۳۰ بار در سکوی قهرمانی حضور داشت. او با جدایی از فرمول یک سال های زیادی در NASCAR دیده شد، اما هیچ وقت به نتیجه ای که مد نظرش بود نرسید. او در این فصل تصمیم گرفت در رقابت های Indycar حضور داشته باشد.
  12. لوکا دی مونتزملو بعد از ۲۳ سال ریاست در کمپانی فراری، از این سمت کناره گیری کرد. در روزهای گذشته صحبت های زیادی مبنی بر ماندن یا رفتن مونتزملو در فراری بود که رییس ایتالیایی سال های گذشته فراری، طی بیانیه ای خروج خود از فراری را رسما اعلام کرد. در طی بیانیه ای که امروز چهارشنبه منتشر شد، مونتزملو ۶۷ ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر در نیویورک این تصمیم را عملی کرد و این موضوع را پایان یک دوران برای فراری عنوان کرد. مونتزملو در این بیانیه گفت: ” این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس می کنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارکیونه هدایت شود. فراری فوق العاده ترین کمپانی در دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصا پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی سال های زیادی از موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست.” در زمان ریاست مونتزملو در فراری، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی راننده ها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارکیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچکس در فراری لازم الاجرا نیست. مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را می گذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنگلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمی اش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود.
  13. Sergio Marchionne مدیر کمپانی فیات که فراری را در زیر مجموعه خود دارد عنوان کرد عملکرد فراری در فرمول یک طی چند سال اخیر به هیچ عنوان قابل قبول نبوده است. مونتزملو در جریان برگزاری گرندپری ایتالیا گفته بود «برای سه سال آینده به عنوان مدیر کمپانی فراری در سمت خود باقی می مانم.»، اما مارچیونه مدیر فیات بعد از حرف های مونتزملو شدیداً او و عملکرد تیم فراری را مورد سرزنش قرار داد. مارچیونه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تغییراتی در کمپانی فراری رخ دهد؟ گفت: «خیر، فقط قرار است برخی از موارد اصلاح شود.» «کاری که باید انجام بدهیم این است که اتومبیل بفروشیم و نتیجه کار خودمان را ببینیم. کار دیگر این است که باید یک نتیجه خوب کسب کنیم. مثلاً یک فراری برنده در فرمول یک داشته باشیم.» «درباره این موضوع نمی توانیم بحث کنیم، چرا که یکی از بزرگ ترین اهداف کمپانی است.» «نتیجه ای به غیر از این را قبول ندارم. از اینکه رانندگان فراری در رده های ۷ . ۱۲ حضور دارند خوشحال نیستم. دوست ندارم این وضعیت را ببینم. فیات هم دوست ندارد چنین نتیجه هایی را شاهد باشد.» فیات ماه آینده در نیویورک سهام خود را در کرایسلر به معرض فروش می گذارد. به همین دلیل تا دیر نشده دوست دارد تغییراتی در استراتژی کاری خود بوجود آورد. مارچیونه افزود: «سال هاست که طرفدار تیم فراری هستم. فراری همیشه بهترین رانندگان را در اختیار داشته، افراد با استعداد و مهندسین خوب همیشه در این تیم بوده اند، اما بعد از ۲۰۰۸ دیگر هیچ اتفاقی در تیم رخ نداد. این وضعیت غیر قابل قبول است.» «من و لوکا دوستان بسیار خوبی برای هم هستیم. اما بعد از اینکه گفته های او را شنیدم، چنین حرف هایی را نه به عنوان یک CEO بلکه به خودم هم نمی گفتم.» «من انسانی هستم که تماماً در اختیار این شرکت هستم. برای من مهم این است که ما خودمان را فراتر از قوانین قرار بدهیم. برای فراری نباید فقط مسائل مالی مهم باشد، این کمپانی باید بتواند در مسابقات برنده شود.» «در شش سال اخیر با وجود اینکه رانندگان خوبی داشتیم، اما نتایج خوبی کسب نکردیم. آلونسو و رایکونن را ببینید. آنها توانسته اند در سال های گذشته به عنوان قهرمانی جهان برسند.» «اما ما نتوانستیم با فراری به این عناوین برسیم. به همین دلیل خیلی ناراحت هستم. خیلی وقت است که در مسابقات به این شکل حضور داریم و این اصلاً خوشایند نیست.»
  14. ردبولی ها : شاسی جدید برای فتل رسید .

    تیم ردبول ریسینگ اعلام کرد سباستین فتل در گرندپری سنگاپور از یک شاسی جدید استفاده خواهد کرد. فتل در دو رقابت گذشته از دو شاسی مختلف استفاده کرده بود، اما بعد از آنکه نتوانست در ایتالیا عملکرد خیره کننده ای داشته باشد، ردبول اعلام کرد برای این راننده آلمانی خود در گرندپری سنگاپور یک شاسی تازه آماده کرده است. ردبول بعد از گرندپری بلژیک مشکلی در شاسی اتومبیل فتل پیدا کرد و از همین رو، گفته شد سباستین در مونزا با یک شاسی نو در پیست حضور خواهد داشت. اما ظاهراً شاسی استفاده شده از سوی فتل در ایتالیا نو نبوده و قبلاً در یک مسابقه دیگر مورد استفاده قرار گرفته بود. اما با این تدبیر هم فتل نتوانست در ایتالیا توان رقابت داشته باشد. از آنجایی که رقابت در سنگاپور به دلیل سبک خاص پیست برای ردبول بسیار مهم است، این تیم اعلام کرد برای اینکه فتل در سنگاپور بتواند امتیازهای خوبی بگیرد، برای او یک شاسی تازه آماده کرده است. کریستیان هورنر در اینباره گفت: «یک چهارم آخر فصل خیلی مهم است. سباستین در چند رقابت اخیر از عملکرد اتومبیل در زمانگیری ها و در مراحل اولیه رقابت راضی بود.» «در ایتالیا او با مشکل خاصی رو به رو نشده بود. بلکه فقط با استراتژی متفاوتی نسبت به ریکاردو در پیست حضور داشت.»
  15. بهبود چشمگیر شوماخر

    میشائیل شوماخر که از رانندگان افسانه ای رقابت های فرمول یک است، زمستان گذشته در جریان اسکی کردن در کوه های آلپ دچار حادثه شد و از همین رو، مدتی طولانی را در بیمارستان سپری کرد. اما مدیر برنامه های او امروز اعلام کرد شوماخر بالاخره به خانه بازگشته است. شوماخر که مدت زیادی در بیمارستان گرنوبل بستری بود، از چند ماه پیش به یک مرکز پزشکی در لوزان منتقل شده بود. اما طبق آخرین خبرها، شوماخر اکنون در خانه خود در ژنو سوئیس است و قرار است از این پس مابقی مراحل درمانی خود را در خانه سپری کند. این خبر از طریق سابین کهم مدیر برنامه های او منتشر شد، اما کهم در مورد وضعیت شوماخر توضیحی نداد. تنها چیزی که درباره وضعیت این راننده پرافتخار فرمول یک گفته شد این بود که او در طول چند هفته اخیر، پیشرفت های چشمگیری در بهبودی خود داشته است.
×