میلاد

عضو معمولی
  • تعداد ارسال ها

    420
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد میلاد در 19 اسفند 1395

میلاد یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

4 طبیعی

11 دنبال کننده

اطلاعات اضافی

  • جنسیت
    مذکر
  • علایق
    جنسیس کوپه - سمند سورن elx
  • ماشین
    پراید صبا مدل 89

آخرین بازدید کنندگان نمایه

337 بازدید کننده نمایه
  • h.a

  • Majid

  1. به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایران خودرو مي رساند، در پاسخ به تقاضاي مشتريان، شركت ايران خودرو با استفاده از تكنولوژي روز خودروسازان ... به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایران خودرو مي رساند، در پاسخ به تقاضاي مشتريان، شركت ايران خودرو با استفاده از تكنولوژي روز خودروسازان اروپايي، اقدام به طراحي و تولید موتور پر قدرت توربوشارژ نموده است. محصول جديد سورن ELX توربو شارژ ضمن برخورداري از زيبايي ، ايمني و تجھیزات مناسب، داراي موتور پرقدرت مجھز به توربو شارژر بوده و ميتواند بعنوان محصولي متفاوت مورد توجه مشتريان قرار گیرد. در واقع يكي از اھداف شركت در عرضه اين محصول، افزايش كارايي قواي محركه خودروھاي برند ملي از طريق نصب سامانه توربوشارژ بر روي آنھا است. موتورھاي توربوشارژ داراي مزايايي از قبیل: 1- افزايش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور 2- افزايش راندمان و بھره وري سوخت 3- احتراق كاملتر سوخت و آلايندگي و مصرف كمتر نسبت به موتور معمولي - در اين بخش مشخصات فني و نحوه عملكرد سیستم توربوشارژ تشريح ميگردد: سامانه توربوشارژر متشكل از يك مجموعه توربین و كمپرسور داراي محور مشترك ميباشد. توربین در مسیرگازھاي اگزوز و كمپرسور در مسیرھواي ورودي موتور قرار ميگیرد. برخورد گازھاي خروجي با پره ھاي توربین موجب چرخش محورآن شده و در نتیجه كمپرسور به چرخش در ميآيد . چرخش كمپرسور در مسیر ھواي ورودي باعث ميگردد فشار ھوا افزايش يافته و میزان ھواي وارد شده به موتور افزايش يابد. در ادامه نحوه عملكرد سیستم توربوشارژ در شكل زير نشان داده شده است: سیستم توربوشارژ سبب ميگردد ظرفیت پذيرش ھواي موتور از ظرفیت اسمي آن بیشتر گردد (بعنوان مثال حجم ھواي ورودي به موتور 1700 سي سي توربو معادل موتور 2000-2400 سي سي معمولي مي باشد). با بالاتر رفتن میزان ھوا، مقدار سوخت بیشتري را ميتوان درون آن تزريق كرد و نتیجتأ قدرت موتور افزايش مي يابد. نكته داراي اھمیت اين است كه شروع عملكرد سامانه توربوشارژ از دور موتور 2000 دور در دقیقه به بالا ميباشد. لذا در زمان حركت در ترافیك و زمانھايي كه نیازي به قدرت بالا نمي باشد، موتور مانند موتورھاي معمولي عمل مي نمايد و فقط در زمان نیاز به قدرت زياد توربوشارژ وارد عمل ميگردد و توان موتور را افزايش ميدھد؛ اين به آن معني است كه به عنوان مثال موتور 1700 سي سي توربو در ترافیك شھري مانند موتور معمولي 1700 سي سي عمل ميكند ولي در دور موتور بالاتر از 2000، مانند موتور 2500 سي سي قدرت تولید ميكند. اين موضوع سبب ميگردد راندمان كلي اين موتورھا بدلیل احتراق كاملتر سوخت در قیاس با موتورھاي معمولي بھبود قابل ملاحظه اي داشته باشد. در جدول مقايسه اي زير اين موضوع نشان داده شده است . يك مقايسه ساده بین موتور توربوشارژ سورن با موتور معمولي نشان ميدھد با وجود 30 درصد افزايش قدرت و 40 درصد افزايش گشتاور، میزان مصرف تركیبي آن حدود 4/3 درصد كاھش پیدا كرده است. موتورھاي توربو به دلیل فراھم نمودن شرايط احتراق كامل تر سوخت در موتور ،داراي آلايندگي كمتري نیز ھستند كه از اين لحاظ كاملا دوستدار محیط زيست محسوب ميگردند. با توجه به افزايش توان موتور، نیازمند استفاده از گیربكس متفاوتي از خودرو سورن با موتور معمولي بود كه براي اين موضوع تغییرات فني اي در گیربكس خودرو اعمال گرديد و ضرايب دنده در گیربكس مورد استفاده سورن توربو تغییر پیدا نمود. اين تغییرات كمك شاياني به انتقال قدرت بھینه از موتور به چرخ ھا نموده است. مھمترين ويژگي ھاي سورن ELX توربو شارژ : · داراي موتور جديد پرقدرت با تكنولوژي روز دنیا · داراي تجھیزات ايمني و رفاھي مناسب · شتاب و چالاكي بالاتر · مورد پسند خانواده ھا و جوانان · داراي آلايندگي كم و مصرف سوخت مناسب
  2. در پیشرانه های مختلف که هر کدام کارایی و راندمان مربوط به خود را دارند،از یک یا چند نوع ( در صورت امکان ) سوخت مشخصی استفاده می شود.این سوخت ها بر مبنای کارایی حداکثری پیشرانه ها ساخته می شوند.در این مطلب به بررسی سوخت های مورد استفاده در موتورهای پیستونی می پردازیم و آنها را از لحاظ تنوع و کارایی مورد کنکاش قرار می دهیم. سوخت ها بر اساس فرمولاسیون ساخت و مواد افزودنی شان می توانند در سطوح مختلف انرژی آزاد کنند.متداول ترین سوخت مورد استفاده در جهان بنزین است که در خودروها مورد استفاده است.بنزین تولیدی پالایشگاه ها پس از فرآیند ساخت و انتقال به جایگاه های سوخت،توسط نازل های مخصوص به باک بنزین اتومبیل ها روانه می شوند.بنزین توسط پمپ سوخت تعبیه شده در داخل باک خودروها،به سمت ریل سوخت و انژکتورها هدایت شده و مطابق با برنامه ریزی و دستورات صادر شدهاز جانب ECU به مقدار لازم توسط سوخت پاش ها،در مسیر چند راهه هوا یا مستقیما داخل سیلندر ها پاشش می شود. این اتفاق پس از طی مراحل اتومیزاسیون و اختلاط با مولکول های هوا روی می دهد و در انتها،هنگام فرا رسیدن سیکل تراکم،فشرده شده،آماده ی احتراق می گردد.در این حین،در انتهای سیکل تراکم،شمع ها جرقه می زنند و مخلوط آماده شده را در درون سیلندر یا سیلندرها محترق می سازند.انرژی حاصل از سوختن مخلوط بنزین و هوا،در محیط بسیار تنگ و کوچک و بسته ی سیلندر ( بی در رو ) فشار خارق العاده ای به سطح پیستون داخل سیلندر وارد می آورد و باعث هدایت پیستون به سمت پایین ( BDC ) شده و در نهایت این حرکت خطی پیستون داخل سیلندر که سرمنشاء آن احتراق سوخت و هواست،توسط قطعه ای به نام شاتون به حرکت دورانی تبدیل شده و در انتها میل لنگ یک دور گردش نموده ( توسط شاتون )،کار تولید می شود. بنزین تولیدی پالایشگاه های سوخت که در جایگاه ها عرضه شده و مورد استفاده ی اتومبیل های شهری و خیابانی است،از یک فرمولاسیون معین که مبنای ساخت آن « کاهش خود سوزی و گازهای خطرناک و دوام موتورهاست » تبعیت می کنند.ازاین روی،بیشتر افراد از تنوع سوخت های مورد استفاده در خودروهای مختلف،اطلاعی ندارند و بیشتر سوخت هایی مانند بنزین،گازوییل و گاز طبیعی نزد افراد شناخته شده هستند،زیرا اتومبیل های عرضه شده در بازار بر اساس استهلاک کم،آلودگی پایین، کم صدا بودن و . . . سایر پارامتر های شهری ساخته و پرداخته می شوند و به دنبال آن مالکین آنها نیز از سوخت های در نظر گرفته شده برای موتور این اتومبیل ها استفاده می کنند. حال اگر از اتومبیل ها به جهاتی دیگر مانند برتری در مسابقات اتومبیل رانی،درگ یا حرکات نمایشی استفاده بشود،می بایست ضمن ایجاد تغییرات در بخش های مختلف اتومبیل نظیر جلولندی،فنر بندی عقب،ترمز،چسبندگی،ایمنی و . . . ، نسبت به ارتقا قدرت و دوام موتور در برابر فشار های وارده و افزایش قدرت و گشتاور آن،اقدام کرد.در این حالت،لزومی بر رعایت استاندارد ها و یا موازین شهری در نظر گرفته شده سازندگان اصلی کارخانه نیست و ملاک برتری است.به عنوان مثال تولید کنندگان اتومبیل مانند شرکت ایران خودرو،اتومبیل ها را بر اساس احتیاجات جاده های ایران تنظیم می کنند.ارتفاع اتومبیل ها در این حالت در شرایط استاندارد جاده های ایران است و در بخش پیشرانه نیز به همین صورت عمل شده و موتورهای تولیدی از لحاظ آلودگی صوتی،قدرت و گشتاور،در شرایط شهری هستند.این در حالی ست که پیشرانه های اتومبیل ها را می توان برای کسب مقام های برتر در مسابقات ، تا دندان مسلح کرد و نسبت به تعویض آنها با انواع6 و 8،10 و 12 سیلندر ! اقدام کرد. موتور ها پس از اینکه با توجه به کاربری خود،ارتقا پیدا کردند،از نوعی سوخت با مزایای مورد نظر تیونرها بهره می گیرند.به عنوان مثال از سوخت نیترومتان در موتورهای بسیار قدرتمند آماده شده جهت مسابقات شتاب ( درگ ) استفاده می شود و این سوخت،2.5 برابر بیشتر از سوخت بنزین،در سیکل احتراق،انرژی آزاد می کند.استفاده از سوخت نا مرغوب می تواند باعث ایجاد پدیده ی خود سوزی و احتراق کوبشی و مخرب گردد،از این رو عدد اکتان این دسته از سوخت ها که بیش از 11 نوع هستند،بالای 100 می باشد. 1-ایزو اکتان 2-متانول 3-اتانول 4-نیترومتان 5-نیترو پروپان 6-بنزین 7-پروپان 8-سوخت موتورهای دیزل 9-گاز شهری 10 -هیدرازین ١١-M85 سوخت ها را می توان با توجه به اهدافی خاص،در جایی مثل یک کارگاه نیز تولید کرد یا اینکه به تولید کننده ی آن یعنی پالایشگاه ها و مراکز مربوطه،سفارش داد.در مسابقات شتاب ( DRAG ) ، شرکت کنندگان برای کسب شتاب حداکثری در کلاس خود یا کسب رکورد برتر،از سوخت هایی با فرمولاسیون و خواص بسار قوی استفاده می کنند و هر چند عمر مفید موتورهای تیونینگ شده و قدرتمند و گرانبهای آنها زیر فشار خارق العاده احتراق،با وجود بهره گیری از این گونه سوخت ها بسیار کمتر می شود،اما در عوض قدرتی عجیب و در خور نگرشی را آزاد می کنند که باعث بهبود و جابجایی رکورد هیولاهای درگ می شود. اما در بخش ریس و رالی که موتور ها می بایست مدت زمان طولانی با قدرت بتازند،از ترکیباتی مانند اتانول در سوخت هایشان استفاده می کنند تا احتراق و شروع آن نرم تر بوده و موتورها داغ نکنند و به طبق آن دچار خود سوزی و احتراق مخرّب نشوند.ترکیبات اصلی سوخت های گران قیمت برای موتورهای مسابقه ای،انواع مختلفی دارند که پرکاربرد ترین آنها و اصلی ترین آنها خود بنزین است زیرا دارای خواص شیمیایی مطلوب بوده و راندمان حجمی خوبی را ارائه می دهد.سوخت بنزین دارای فرّاریت مناسب است و به خوبی با سایر سیالات و موارد شیمیایی دیگر ترکیب شده و واکنش مناسبی در مرحله احتراق نشان می دهد.اگر بنزین جزء ترکیبات اصلی سوخت های مسابقه ای نباشد،خوردگی و آسیب مجراهای سوخت رسانی،انژکتورها،سوپاپ ها و سایر قطعات درگیر و دخیل،افزایش پیدا می کند که مطلوب نیست.افزایش فشار کمپرس در محفظه ی احتراق موجب افزایش قدرت خروجی پیشرانه ها می شود،اما از طرفی این افزایش فشار،موجب افزایش پدیده ی خود اشتعالی سوخت می شود که تکان ها و ضربات متعددی را به قطعات مجموعه ی موتور وارد می آورد و افت قدرت و گشتاور را به دنبال دارد،به این دلیل می بایست در این حالت از نوعی سوخت یا ترکیباتی در سوخت استفاده کرد تا مخلوط بنزین و هوا در فشار بالا و به طبع آن افزایش ناگهانی دمای محفظه احتراق،محترق نشود و احتراق مخرب به کمترین میزان برسد.برای کاهش خود سوزی بنزین ناشی از تراکم بالا و نوسانات دمایی،اکتان سوخت بنزین را که از ترکیبات اصلی و تشکیل دهنده ی بنزین است،افزایش می دهند تا به نتیجه ی مطلوب برسند.بنزین ترکیبی از پنتان،هپتان،هگزان،اکتان،نونان و دکان است و کاهش یا افزایش اکتان در آن،کیفیت احتراق سوخت در پیشرانه ها را بهبود بخشیده و از تمایل سوخت به خود سوزی می کاهد. برای افزایش کیفیت بنزین و بهبود فرآیند احتراق،از ترکیباتی استفاده می کنند که خود به تنهایی نوعی سوخت محسوب می شوند.به عنوان مثال برای افزایش اکتان سوخت بنزین،متانول می تواند کالا موثر باشد به طوری که با افزودن درصد به خصوصی از متانول،می توان اکتان سوخت را افزایش داد.اختلاط تمامی افزودنی ها می بایست به طور دقیق و حساب شده صورت بگیرد و در غیر این صورت موجب اشکال در کیفیت سوخت می شود. یکی از مشکلات متانول نیز،مقاومت تبخیر سریع آن است و به کارگیری آن به روش غیر اصولی،کیفیت سوخت را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. تترا اتیل سرب،ترکیب بسیار قوی برای افزایش اکتان بنزین است.این ماده کمک شایانی به افزایش مقاومت بنزین در برابر خود سوزی می کند،امّا بزرگترین اشکال اش،سمی بودن آن است.ترکیب یک گرم از این ماده در یک گالن سوخت،6 درجه اکتان سوخت را افزایش می دهد که بسیار در خور توجه است.مراکز تولید بنزین در ایران به طور گسترده از این ماده جهت افزایش اکتان بنزین تولیدی استفاده می کنند به همین دلیل در شهرهای بزرگ ایران،گازهای سمی حاصل از احتراق و دود خروجی اگزوز اتومبیل ها از دلایل اصلی آلودگی شدید هوایی قلمداد می شوند.این ماده پس از فرایند احتراق،تولید گاز سمی و مخرب می کند که سلامت انسان را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد و باعث بروز انواع سرطان و بیماری های عصبی در دراز مدت می شود.ترکیبات ساخت تترا اتیل سرب هیچگاه در اختیار تیونز ها قرار نگرفته است. این ماده از جمله ترکیبات اصلی سوخت هواپیماها و خودروهای مسابقه ایست.افزایش بی رویه این ماده و اقدامات محاسبه نشده در روند ساخت سوخت بنزین،موجب کاهش شدید عمر مفید پیشرانه ها شده و به دلیل ایجاد رسوب در مسیر سوخت و قطعات درگیر(انژکتورها،سوپاپ ها،پیستون ها،کاتالیزور)عملکرد موتور را نیز مختل می کند. اتانول: اتانول همانطور که پیداست به تنهایی نوعی سوخت است.به دلیل اکتان بالا ( 90 تا 110 ) از این ماده به طور گسترده توسط تیونز ها،به مقدار مشخص استفاده می شود.اتانول ضمن افزایش کیفیت بنزین نسبت به سایر افزودنی ها،حاوی مواد سمی کمتری ست و پس از فرآیند احتراق،گازهای سمی کمتری تولید می کند و پاک تر است. متانول : این ماده با فرمول شیمیایی CH3OH عدد اکتان بالایی دارد و همانطور که در متن بدان اشاره شد،موجب افزایش اکتان بنزین می شود اما یکی از نکات منفی متانول،سمی بودن و خورنده بودن آن است.استفاده از این سوخت در دراز مدت موجب آسیب دیدگی ادوات سیستم سوخت رسانی و ایجاد زنگ زدگی و خوردگی می شود.استفاده ی بیش از حد معمول و عدم رعایت میزان اختلاط آن در مقدار مشخصی از بنزین،بخش های سیستم سوخت رسانی و حتی پیشرانه را دچار فرسودگی شدید و سریع می کند.تیونز ها از این افزودنی در پیشرانه های تقویت شده استفاده می کنند.متانول در اتومبیل های فرمولا وان نیز استفاده می شود. نیترومتان: ترکیب نیترو متان با سوخت بنزین قدرت احتراق را به طرز معجزه آسایی افزایش می دهد.ترکیباتی که حاوی نیترومتان هستند جهت به کارانداختن پیشرانه های چندهزار اسب بخاری کاربرد دارند.نیترومتان در هنگام احتراق،اکسیژن زیادی از خود آزاد می کند و قدرت بسیار زیادی را در فضای بسته سیلندر به وجود می آورد.این ترکیب،به طور ناگهانی موجب افزایش قدرت پیشرانه شده و به علت دارا بودن اکسیژن بسیار در خودش،جهت سوختن به اکسیژن هوا نیازی ندارد. این سوخت بسیار پر قدرت،طرفداران زیادی نیز دارد.تیونر ها برای جابجایی رکوردهای خارق العاده شان در شتاب،از این ماده استفاده می کنند.قدرت احتراق نیترو متان بسیار زیاد است و به همین جهت موتورها می بایست تاب و تحمل این فشار زیاد را داشته باشند اما با این حال،حتی قوی ترین و گرانبها ترین سرسیلندرها و پیستون ها و . . . نیز تاب و تحمل قدرت نیترومتان را نداشته و به مرور دچار ایراد و صدماتی می شوند.یکی از مضرات این ماده،احتراق مخرب یا ضربه ای است که با خود به دنبال دارد به همین دلیل با افزودن بنزین و ماده ای به نام تولئون،قدرت احتراق را کنترل می کنند تا حرارت موتور بیش از حد بالا نرود و قطعات بیشتر عمر کنند.به هر روی نیترومتان قاتل پیشرانه های مسابقه ای ست و موتورهایی که سرسیلندر و بلوکه سیلندر آنها از جنس آلومینیوم و یا منیزیوم ساخته شده اند،خیلی سریع تر آسیب خواهند دید.نیترو متان و ترکیبات آن مانند نیتروژن اکساید،از قدرتمند ترین سوخت های موجود در جهان هستند به نحوی که در ساخت موشک ها و صنایع نظامی نیز کاربرد گسترده ای دارند.از ترکیب نیترومتان و هیدرازین برای سوخت موشک استفاده می کنند! قدرت احتراق نیترومتان را می توان با اضافه کردن الکل ،کنترل کرد تا پیشرانه عمر بیشتری داشته باشد ولی تیونر ها برای جابجایی رکوردهای جهانی شتاب،ممکن است از این سوخت با خلوص بالا استفاده کنند که نتیجه ی این اقدام تخریب پیشرانه در کمتر از 1 دقیقه است!! پس این جابجایی رکورد است که حرف اول را می زند و تیونر ها شاید موضوع تخریب پیشرانه ها را چندان جدی نگیرند!!
  3. بالاخره معلولم شد که کدام ماشین بهتر ؟؟؟ بعد از کلی تحقیق تست های گوناگون که انجام شده کلیپ ها شو هم اقا مجید زحمت کشید گذاشت تو سایت بهترین هیبریدی 1- پورشه 918 2- مکلانP1 سپس 3- فراری لافراری درست که پورشه اخر شده اما؟؟؟؟ !!!! 1- پورشه 918 :قدرت 887 اسب بخار ، شتاب صفر تا صد 2/6 ، حجم موتور V8 4.6 لیتری ، گشتاور944 نیوتون ، قدرت الکتریکی 279 اسب بخار. تنفس طبیعی . چهارچرخ محرک ،سرعت 345 کیلومتر بر ساعت محدود شده ، وزن 1640 کیلو، درهر100کیلومتر صدی 3/3 لیتر مصرف میکند 2- مکلارن P1 : قدرت 903 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 2/8 ، حجم موتور V8 3.8 لیتری ، گشتاور900 نیوتون ، قدرت الکتریکی . توربو دوقلو . چهارچرخ محرک ،سرعت 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده ، وزن 1395 کیلو ، درهر100 کیلومتر صدی 8/6 لیترمصرف میکند 3- قدرت 964 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 3 ، حجم موتور V12 6.3 لیتری ، گشتاور 700 نیوتون . تنفس طبیعی . محرک عقب ،سرعت 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده ، وزن 1225 کیلو ، درهر100 صد کیلومتر صدی 14 مصرف میکند دوستا تمامی مشخصات فنی از سایت های خود این سه خودرو و سایت وننو جمع آوری کردم نوشتم / کسانی که کلیپ 3 بررسی این سه ابر خودرو نگاه کردن متوجه شدن که تو درگ لافراری خیلی زوتر راه افتاد بعدش مکلان و سپس پورشه اما با این حال پورشه که وزنش 400 کیلو از لافراری سنگین تر بود و 300 کیلو سنگین تر از مکلان بود و حدود 16 اسب بخار ضعیف تر از مکلارن و 77 اسب بخار کمتر از لافراری بود وووو لافراری با موتور 12 سیلندرتنفس طبیعی و مکلارن با موتور 8 توئین توربو بود ولی پورشه 918 با موتورسیلندر 8 تنفس طبیعی بود بدون توربو تا { سرعت 241.5 کیلومتر پورشه بهترین تایم زده} و از 2 تاشون جلو زدن باید کاملا به فیلم دقت کنید بعد متوجه حرفم من میشد که چقدر موتور پورشه قویتر / اگر وزن پورشه 1250 کیلو بود و اسب بخارش 905 بود برنده بود باید قبول کنید که پورشه به صورت فوق العاده ای درحال پیشرفت نسبت به فراری و مکلارن / اما با جرعت میتون بگم بعد پورشه 918 مکلارن P1 عالی عمل کرده بعد اینکه دومین نفر شروع به حرکت کرد و بعد سرعت 241 که با زور پورشه رد کرد بعدش تا سرعت 300 کیلومتر بهترین تایم زد با این تفاسیر لافراری که این همه بازده موتورش بهتر نسبت به پورشه و مکلارن اما کم آورد ؛ تکید میکنم تازه خیلی هم زود راه افتاده هیچ تایم قابل قبولی نزد از توستانی که کلیپ اخر ندیده پیشنهاد میکنم ببین تا سر مطلبی که من گقتم زود داغ نکن و عصبی بشن علمی فکر کنید چقدر پورشه 918 نسبت به لافراری و مکلارن P1 بهتره برای من ثابت شد نظرات فراموش نشه ؟؟؟؟؟
  4. t4arq6p818ky60qq3d8

  5. ukbst4v8rc8yxvduk2ez

  6. 1 (7)

  7. 0bphjtg0whkmvzq9eok

  8. sepx9k3cwsmvu2ugm4h9

  9. udv2v09hkfzeegkjbn3q

  10. 1 (76)

  11. 1 (53)

  12. 70692328138378266358

  13. 65447771478249819473

  14. 26812767854669171774

  15. 1 (930)